Jak wykazują badania, jedzenie pokarmów, które zawierają zdrowe tłuszcze o określonej porze, może znacznie zwiększać nasz metabolizm, przez co chudniemy! Warunkiem jest określony limit czasu w którym kusimy się na coś tłustego.

Warto zatem jest jeść tłuszcze by schudnąć?

Nowe badania wykazały, iż osoby, które w określonych godzinach dniach spożywały tłuszcze, poprawiały swoje funkcje metaboliczne. Jest tutaj tylko jeden niuans – tłuste nie oznacza porcji pączków czy kiepskiej jakości pizzy. Muszą to być zdrowe tłuszcze jak ryby typu łosoś, zdrowe oleje, orzechy. Warunkiem jest spożywanie tych pokarmów w podobnym czasie, przez pewien okres czasu każdego dnia.

Naukowcy z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie, wykonalni testy na myszach, które podzielono na cztery grupy. Dwie z grup były na diecie wysokotłuszczowej – planowanej i nieplanowanej, a dwie na niskotłuszczowej – w oparciu o plan działania i bez niego. Testy trwały 18 tygodni. Jak się okazało, planowała dieta wysokotłuszczowa o takiej samej kaloryczności jak jej nieplanowany odpowiednik niskotłuszczowy, przyniosła lepsze efekty w zrzucaniu masy ciała. Jak to możliwe?

Metabolizm, który otrzymuje w odpowiednim czasie porcję tłuszczu, wykorzystuje go na energię, gdy w danym momencie nie ma dostępnych innych składników. Podobnie czas spożywania określonych produktów ma również spore znaczenie w jego metabolizowaniu, gdyż np. inaczej trawimy tłusty posiłek zjedzony na czczo, a inaczej tłusty deser po obfitym obiedzie. Jak wykazali naukowcy ok. godziny 15 metabolizm spowalnia.

Jeżeli zatem jesteś na diecie odchudzającej, przejdź na niskotłuszczową dietę, ale zaplanuj jakiś zdrowy posiłek z tłuszczami w ciągu każdego dnia. Na śniadanie spróbuj zjadać tosta z masłem orzechowym lub migdałowym, które są doskonałym źródłem tłuszczy nienasyconych. W porze obiadowej, zjedz tuńczyka zamiast piersi kurczaka, zapewniając sobie porcje dobroczynnych kwasów tłuszczowych omega-3. Z kolei podczas popołudniowego spadku metabolicznego zjedz np. sałatę skropioną delikatną porcją oliwy z oliwek.