Wszyscy wiemy, że trzeba jeść dużo warzyw i owoców, ale nie wiemy, że istnieje duża różnica między zjedzeniem garści słupków marchewki a np. mandarynką czy zielonymi warzywami. Przeprowadzono zatem testy by ocenić, które z warzyw i owoców są najbogatsze w składniki spośród których, szczególnie zwrócono uwagę na ilość włókien błonnikowych, białko, potas oraz witaminy. Jak się okazało, najbardziej pożywne i fit są wszelakie warzywa zielono liściaste! Oto top 5 z nich:

1. Rukiew wodna (zwana także rzeżuchą wodną)

Bez dwóch zdań to właśnie rukiew wodna jest najbogatszym w składniki warzywem. Ta drobna, lekko pieprzna „zielenina” jest doskonałym dodatkiem do kanapek, sałat czy dań na ciepło tworząc niepowtarzalna kompozycję.

2. Kapusta chińska (zwana także bok choy)

Kapusta chińska lub też pekińska, są doskonałe znanym nam dodatkiem do sałat, ale sprawdzają się także w zupach czy gulaszach.

3. Boćwina (burak liściowy)

To kolejne ze szczytu listy super warzywo, które wyróżniają intensywnie barwne łodygi oraz mocno zielone liście. Ponieważ jej smak jest gorzkawy, idealnie sprawdza się jako urozmaicający dodatek do wielu potraw

4. Młode liście buraków (również nazywane botwinką)

Gdy kolejnym razem zakupisz buraki z liśćmi, absolutnie ich nie wyrzucaj! Są one bowiem bardziej wartościowe niż same buraki! Są bogatsze w witaminy i składniki mineralne w porównaniu do wielu sałat.

5. Szpinak

Stary dobry Popeye wiedział, że szpinak ma moc! Nie bez powodu te zielone listki stały się jednym z najłatwiej dostępnych warzyw liściastych. Zamyka również ranking top 5 najbardziej pożywnych warzyw!