Jeżeli masz problemy ze spalaniem tłuszczyku, być może winien jest ospały i spowolniony metabolizm. Warto zatem wprowadzić pozytywne zmiany stylu życia już od porannego przebudzenia, wówczas metabolizm wróci na właściwe obroty, a Ty zaczniesz czuć się lepiej i skorzysta na tym Twoja sylwetka!

Oto kilka zasad o których warto pamiętać:

Poranny trening

Nie musisz spędzić godziny na siłowni, wystarczy że o poranku wykonasz zestaw ćwiczeń rozciągających lub wybierzesz się na krótki jogging. Poranny ruch sprawi, że metabolizm poprawi się, a Twoje ciało spali znacznie więcej kalorii w ciągu całego dnia. Do tego fala endorfin, którą wywołasz aktywnym porankiem doda Ci pozytywnej energii na cały dzień!

Nie bój się spocić

Jeżeli nie masz za wiele czasu postaw na intensywny, acz krótki trening interwałowy. Już kilka minut ćwiczeń w szybkim tempie pozwoli zwiększyć spalanie kalorii w ciągu dnia (spalisz do 200 kcal więcej). Jeżeli szukasz propozycji ćwiczeń pisz do naszego eksperta Kacpra 🙂

Nie zapominaj o pożywnym śniadaniu

Nie pomijaj tego ważnego posiłku nawet jeśli czeka Cię intensywny, stresujący dzień. Jedzenie śniadania pozwala naszemu ciału rozruszać metabolizm, który po nocnym wypoczynku potrzebuje energii do działania. Jedząc śniadanie do 30 minut po przebudzeniu sprawisz, iż Twój metabolizm będzie gotowy do spalania energii w ciągu całego dnia.

Stawiaj także na trening siłowy

Treningi cardio są doskonałe, jednak warto pamiętać także o treningu siłowym, który pobudza mięśnie do spalania większej ilości kalorii. Postaraj się zatem naprzemiennie z aerobami czy inną aktywnością cardio wykonywać np. 10 minut treningu siłowego. Efekt jaki zyskasz to nie tylko poprawiony metabolizm, ale również zgrabniejsza sylwetka.

Przedpołudniowe przekąski

Nie chodzi o batona czy tabliczkę czekolady 😉 Warto wybierać te zdrowsze przekąski, które są zdrowe i sycące. Owoce posypane cynamonem, jogurt z musli to tylko przykłady smacznej a zarazem sycącej przekąski, która pozwala naszemu ciału uzupełnić składniki odżywcze, zapobiec podjadaniu i utrzymać metabolizm w rytmie.