Zamiast męczyć się kolejną dietą zastosuj się do tych kilku rad, a z pewnością poprawisz metabolizm i schudniesz bez efektu jo-jo. Najczęściej bywa, że im bardziej stawiamy na diety popadając przy tym w małą obsesję, tym trudniej utrzymać nam optymalną wagę.

Każda krótkotrwała dieta tylko pogarsza sytuację, ograniczamy wówczas jedzenie, spowalniamy przemianę materii i nasz organizm tylko zwiększa tendencję do tycia. Dlatego warto skusić się na zastosowanie poniższych rad:

  • Jedz regularnie, najlepiej pięć posiłków dziennie – trzy duże posiłki i dwie przekąski w odstępach kilkugodzinnych – organizm ustawiając się na ten regularny tryb nie będzie magazynował tłuszczyku na czarną godzinę.
  • Stawiaj na odrobinę pikanterii – imbir, curry, kurkuma, pieprz ziołowy, czosnek czy cynamon, skutecznie rozgrzewają, oczyszczają i tym samym przyspieszają przemianę materii, dodawaj je więc do wszystkiego – nawet kawa z cynamonem wyjdzie nam na dobre:).
  • Ćwicz! Nie chodzi o wyczerpujące treningi, ale o lekką gimnastykę, kilka przysiadów czy unoszenie rąk w górę. Odrobina ruchu sprawia, że mięśnie spalają kalorie jeszcze kilka godzin po wysiłku.
  • Jedz śniadanie. Naukowo udowodniono, iż Ci którzy o tym zapominają tyją szybciej. Poranny posiłek sprzyja pobudzeniu przemiany materii, najlepiej gdy jest syty. Łatwiej chyba zainwestować pięć minut dziennie na ten posiłek, a później nie męczyć się z kolejną dietą.
  • Zbadaj tarczycę. Jeżeli masz problemy ze zrzuceniem wagi, mimo prawidłowo prowadzonej diety, ćwiczeń itd, i efektów stale brak zbadaj się – niedoczynność tarczycy często spowalnia metabolizm.
  • Pij wodę, najlepiej 8 szklanek dziennie. Woda hamuje apetyt i pobudza metabolizm.
  • Zrezygnuj z białego pieczywa. Zastąp je żytnim czy orkiszowym, gdyż nie rozleniwiają tak metabolizmu.
  • Zamiast pić soki zjadaj owoce. Błonnik zawarty w całych owocach jest sekretem szczupłej sylwetki, a robiąc ze wszystkiego soki tracimy lwią część tego dobrodziejstwa.
  • Na obiad zjadaj potrawy bogate w białko, które to przyspieszają metabolizm nawet o 40%. Trawi się je najdłużej, co hamuje łaknienie, gdyż dłużej jesteśmy syci. Jedz zatem porcję chudego mięsa, rybę i jak najwięcej warzyw.