Wiosna w pełni, więc niemal wszyscy podejmują wyzwanie bikini, aby na lato wyglądać rewelacyjnie. Dieta, treningi to spore wyzwanie, dlatego można je sobie nieco ułatwić tnąc kalorie w codziennych posiłkach. Nie jest to takie trudne jak się wydaje, a dzięki temu sposobowi, można zrzucić nawet do kilograma tygodniowo!

Nie trzeba się martwić tym, iż konieczna będzie rezygnacja z ulubionych potraw czy smakołyków. Ważne jest aby zmienić porcje na mniejsze i mądrzej dobierać składniki. Taki sposób może utrwalić dobre nawyki żywieniowe, zyska na tym i zdrowie, i figura!

Napoje:

  • zamiast szklanki napoju gazowanego wypij wodę smakową bez cukru – zyskasz od 97 do nawet 120 kcal
  • zamień szklankę tłustego mleka na chude – minus 96 kcal
  • w weekendy wypij dwa małe piwa zamiast dwóch dużych – 100 kcal mniej
  • zamiast szklanki soku pomarańczowego zjedz owoc – nawet 106 kcal mniej
  • do kawy zamiast śmietanki dodaj chudego mleka – 88 kcal mniej
  • wypij pół szklanki chudego mleka czekoladowego zamiast połowy czekolady mlecznej – 110 kcal mniej

Przy śniadaniu:

  • zamiast kromki zbożowego chleba z masłem lub margaryną zjedz ją z dżemem bez cukru lub serkiem – 110 kcal mniej
  • zamiast tłustego plastra boczku zjedz plaster np. szynki szwarcwaldzkiej – nawet 118 kcal mniej
  • zamiast słodkich pączków, zjedz drożdżówkę – 93 kcal mniej
  • zamiast 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych, zmniejsz porcję do 3/4 szklanki – 97 kcal mniej
  • zamień kiełbasę wieprzową na tę z indyka – 120 kcal na minusie
  • lubisz bułki? weź mały bajgiel zamiast dużej kajzerki

Przekąski:

  • zjedz szklankę selera naciowego z hummusem zamiast porcji chipsów z salsą – 125 kcal mniej
  • zjedz jabłko zamiast cukierków owocowych – 118 kcal mniej
  • zamiast frytek zjedz pieczone ziemniaczki – 90 kcal mniej
  • zamiast chipsów ziemniaczanych zjedz garstkę precelków – 94 kcal mniej
  • zjedz świeże winogrona zamiast rodzynków – 98 kcal mniej
  • zjedz kanapkę z plasterkiem sera mozzarella zamiast sera szwajcarskiego – 108 kcal na minusie
  •  zamień ananasa z puszki na ten świeży – 119 kcal mniej

Przy obiedzie i kolacji:

  • zamiast wielkiego kotleta zjedz go połowę mniej a dodaj więcej warzyw – nawet 111 kcal mniej
  • zjedz kawałek pieczonego kurczaka bez skóry a zyskasz nawet 102 kcal
  • salami zastąp chudą szynką drobiową – 119 kcal mniej
  • zamiast smażonego kurczaka wybierz ten pieczony – 102 kcal mniej
  • wybierz pizzę na cieniutkim cieście zamiast na tym grubym – mniej o 106 kcal na porcji
  • wybierając dodatki do pizzy wybierz więcej warzywnych zamiast pepperoni – średnio 100 kcal mniej
  • zjedz czystą warzywną zupę bez dodatku śmietanki czy sera – 119 kcal mniej
  • zamiast smażonego ryżu wybierz ugotowany brązowy -96 kcal mniej
  • zamiast wielkiej tortilli z dodatkami zjedz pełnoziarnisty bajgiel z warzywami, sosem jogurtowym i grillowanym kurczakiem – nawet 96 kcal mniej
  • Dużego burgera zjedz na połowę z drugą osobą – do 150 kcal mniej

 Przyprawy i sosy:

  • do sałaty dodawaj jogurt zamiast majonezu – 102 kcal mniej
  • zamiast sera i grzanek np. w sałacie Cezar wybierz albo jedno albo drugie – 72-116 kcal mniej
  • zamiast gotowych sosów do sałat rób własne na bazie ziół, oliwy z oliwek, czosnku i soku z cytryny – 97 kcal mniej

Słodycze i desery:

  • lody zjadaj w miseczce zamiast w waflu – 121 kcal mniej
  • orzechowe musli jest lżejsze od orzechowych cukierków o nawet 94 kcal
  • kolację zakończ owocowym nisko tłuszczowym jogurtem zamiast opakowaniem lodów – 121 kcal
  • zamiast szarlotki zjedz pieczone jabłka – 85 kcal mniej
  • truskawki zamiast z bita śmietaną zjedz z jogurtem waniliowym – 102 kcal mniej

Cięcie kalorii nie jest takie trudne,a w łatwy sposób możemy sobie zaoszczędzić nawet kilku kilogramów miesięcznie! Jedząc zdrowo, bez specjalnych wyrzeczeń a jednie wybierając mądrze jesteśmy bliżej swoich celów niż można to sobie wyobrazić! Powodzenia!