Jak lżej się odżywiać? To bez wątpienia pytanie, które zadaje sobie niemal każdy z nas.. Nie jest to jednak takie trudne jak wydawać by się mogło, dlatego stosując kilka poniższych zasad, możemy odświeżyć i zamienić swoje codzienne posiłki na lekkie, zdrowe i równie smaczne jak te, które towarzyszą nam na co dzień!

  • świeże składniki to podstawa, dania gotowe zawierają najczęściej dużo tłuszczu, ale jeśli musimy to wybierajmy te które mają minimalne jego ilości;
  • najlepiej spożywać jak najwięcej produktów roślinnych jak owoce, warzywa czy produkty zbożowe, są lekkie, mają niewiele tłuszczy lub wcale, wyjątkiem mogą być orzechy;
  • wybierajmy chude mięso, drób, lekkie mleko i produkty mleczne zwracając uwagę na zawartość tłuszczu na opakowaniach;
  • zamiast masła, margaryn i majonezu do smarowania kanapek dobrze używać twarożku, musztardy czy lekkiej śmietany;
  • przygotowując mięso lub ryby odkrawaj tłuste miejsca;
  • przyrządzając posiłki oszczędnie dodajmy tłuszcze i używajmy ich tylko tyle ile naprawdę jest konieczne;
  • dobrze jest przyrządzać kanapki wegetariańskie z bogactwem warzyw jak pomidory, rzodkiewki, ogórki czy chrzan;
  • przygotowując sałatki używajmy niewielki ilości oliwy, a zamiast majonezu idealnie sprawdzi się jogurt naturalny, twarożek, mleko czy śmietana;
  • oryginalne i smaczne sosy można uzyskać na bazie mleka lub zmiksowanych warzyw jak brokułów czy marchwi;
  • zastąpmy frytki i smażone ziemniaki tymi gotowanymi lub pieczonymi;
  • sięgając po przekąski zamiast chipsów i słodyczy warto sięgnąć po suszone owoce lub orzechy;
  • w zamian za kawę z tłustą śmietanką wypijmy pyszne herbaty ziołowe, czerwone, zielone czy białe, a jeśli już kawę to espresso lub kawę z chudym mlekiem bez cukru;