Obecnie sport staje się bardzo ważny dla ludzi. Fitness dominuje wśród kobiet, natomiast kulturystyka uprawiana jest zazwyczaj przez panów. Osoby początkujące bardzo często nie wiedzą, jak ćwiczyć na masę. Oto kilka porad, w jaki sposób osiągnąć najlepsze efekty swojej pracy.

Dieta w treningu na masę

Jednym z najważniejszych etapów ćwiczenia na masę jest odpowiednio zbilansowana dieta. Osoba powinna rozpocząć dietę jeszcze przed przystąpieniem do treningów, aby wyrobić sobie nawyk prawidłowego odżywiania. Co więc warto jeść? Przede wszystkim należy przyswajać węglowodany, ciemny ryż i kaszę gryczaną. Wiele osób nie wie, jak ćwiczyć na masę pomijając dietę. Ćwiczenia nie przyniosą wówczas oczekiwanych rezultatów. Nie można zapominać również o zdrowych tłuszczach, ponieważ to one warunkują prawidłową równowagę w organizmie człowieka. Ważne jest też spożywanie warzyw i picie dużej ilości wody mineralnej.

Trening z wolnymi ciężarkami

To najlepszy sposób na rozwijanie tkanki mięśniowej. Martwy ciąg czy ćwiczenie ze sztangielkami rozbudowuje najbardziej tkankę mięśniową. Ćwiczenia te angażują również inne mięśnie. Dzięki nim zmuszamy cały organizm do wysiłku. Jeżeli więc zastanawiasz się, jak ćwiczyć na masę, spróbuj ćwiczeń z obciążeniem.

Serie i powtórzenia

Każda, poszczególna partia ciała powinna być ćwiczona regularnie. Solidny trening powinien się odbywać przynajmniej raz w tygodniu. Dzięki temu mięśnie będą mogły swobodnie się rozwijać i budować. Liczba powtórzeń na każdą partię powinna wynosić od 4 do 5. Na nieco większe partie mięśni warto zastosować większą dawkę, nawet 12 powtórzeń.

Treningi piramidalne

Trening ten polecany jest osobom, które pragną rozbudować masę mięśniową. To stopniowe zwiększanie ciężaru w każdej kolejnej serii oraz na zmniejszeniu liczby powtórzeń. Można go stosować na dolne i górne partie ciała. Liczba powtórzeń może być modyfikowana ze względu na stopień zaawansowania. Trening piramidalny nie wymaga szczególnej wiedzy i zdolności. Mogą go stosować zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane. Trening piramidalny jest dla osób, które nie wiedzą jak ćwiczyć na masę.

Regeneracja ciała

Mięśnie zwiększają się podczas odpoczynku. Warto wiec dać im odpowiednią ilość czasu, aby mógł się zregenerować. Trening każdej grupy mięśniowej powinien odbywać się raz w tygodniu. Należy zapewnić sobie odpowiednią ilość snu. Dieta stanowi również klucz do sukcesu. Każda osoba, która nie wie, jak ćwiczyć na masę powinna pamiętać o powyższych punktach, odpowiedniej dawce snu i prawidłowej diecie.