Jeżeli już  znudziły Ci się klasyczne sposoby na warzywa w diecie, warto coś zmienić i dodać nieco urozmaicenia, i ciekawie wykorzystać kalafior w codziennych posiłkach! Jak się okazuje warzywa przyrządzone „inaczej” są równie smaczne i zdrowe, a przy tym przełamują nudę i monotonię.

Oto kilka ciekawych wariacji w których można wykorzystać kalafior!

  • Doskonałym pomysłem na ciekawe danie, jest pieczenie kalafiora lub brokuła w całości. Jest to prosty sposób na smaczne i zdrowe danie, które jest przy tym bardzo efektowne. Można wcześniej zamarynować warzywo w ulubionych przyprawach, a następnie zapiekać do miękkości – PYCHA! Co ciekawe upieczony kalafior może stanowić doskonałą bazę do wielu innych dań od makaronów, po dodatek do zupy czy na kanapki.
  • Postaw na pizzę nisko węglowodanową, czyli na bazie warzyw i np. ciasta kalafiorowego . Jest to rewelacyjna wariacja, która przypadnie do gustu nie tylko
    wegetarianom czy cierpiących na nietolerancję glutenu!
  • Jeżeli uwielbiasz spaghetti, lub inne makarony jak penne, możesz zrobić ciekawą wariację wykonując sos z tartego kalafiora, pietruszki, posiekanych pomidorów, soku z cytryny, oliwą z oliwek i szczyptą soli. Do smaku możesz dodać także czosnek. W połączeniu z pełnoziarnistym makaronem, będzie super zdrowym i pożywnym pomysłem na obiad czy kolację.
  • Jeżeli nitki spaghetti wolisz zamienić na fettuccini (najlepiej pełnoziarniste), postaw na smakowite połączenie go z owocami morza w sosie śmietanowym lub z sosem z bezmięsnymi klopsikami sojowymi. To naprawdę rewelacyjne zestawienia, które pieszczą podniebienie. Makaron ten cudownie skomponuje się również ze wstążkami cukinii, które mają podobny kształt i konsystencję.
  • Dla fanów dań z ryżu, ciekawą odmianą, będzie risotto na bazie kalafiora. To uniwersalne warzywo to cenny zamiennik wielu składników węglowodanowych, a jego charakterystyczny smak w połączeniu z ziołami, innymi warzywami i przyprawami, tworzy cudowne wariacje smakowe.