Nie każdy to wie, ale jak się okazuje picie herbaty, może chronić zęby, a jogurty smakowe to najczęściej sam cukier i ulepszacze! O tym i innych ciekawostkach, czytaj dalej…

Dżemy i konfitury – na sklepowych półkach jest ich co nie miara, ale niestety najczęściej są one przepełnione konserwantami, zagęstnikami, substancjami słodzącymi, wypełniaczami czy barwnikami – warto zatem robić domowe dżemy i konfitury, które poza owocami i cukrem nie potrzebują nic więcej – jak musimy już wybierać te gotowe czytajmy skład!!

Uwaga na masło – prawdziwe ma minimum 75- 80% tłuszczu mlecznego, niestety w wielu przypadkach natknąć można się na mieszanki o niskiej jakości tłuszczy roślinnych i zwierzęcych;

Herbata według badań ma właściwości ochronne dla zębów, gdyż pomaga oczyścić je z bakterii, które to są powodem próchnicy – niestety słodzona nie działa;)

Zastanawiało Was dlaczego często na opakowaniach można znaleźć informację o „śladowej ilości orzechów ziemnych” w produktach, które nie mają z nimi nic wspólnego? Otóż, orzeszki te są jednym z bardzo silnych alergenów, a co zatem idzie osoba nieświadoma ich obecności może narazić swoje zdrowie, a nawet życie; proces pakowania żywności w wielu zakładach odbywa się na tych samych liniach, producenci wolą zatem dmuchać na zimne;

Jogurty smakowe? często chętnie zajadane szczególnie przez dzieci, ale czy wiemy co w nich jest? niestety okazuje się że w niektórych może być nawet 45 g cukru, a owoce których powinno być sporo, zajmują niejednokrotnie 3-5%! Kolor jogurty zawdzięczają najczęściej barwnikom, gęstość i gładkość dają tzw. zagęstniki np. żelatyna wieprzowa, zapach np. w jogurtach poziomkowych sprawia złudzenie zawartości owoców, których może nie być wcale – dają go aromaty i regulatory kwasowości; warto jednak jeść jogurty nawet te smakowe, gdyż zawierają dużo wapnia; najlepiej jest jednak łączyć jogurty naturalne np. z owocami w domu;