Gruszka nie należy do najczęstszych przekąsek jakie wybieramy, jednak jak się okazuje – warto to zmienić! Jak wynika z badań jej skórka, miąższ i sok czynią ją niezwykłym nowym super bohaterem świata owoców.

Związki antyoksydacyjne zwane fenolami, mające działanie przeciwzapalne zawarte w gruszkach pomagają przekształcać skrobię zawartą w wysoko-węglowodanowych produktach w glukozę. Funkcja ta pomaga zwalczać cukrzycę typu 2. Miąższ gruszkowy pomaga obniżać ciśnienie krwi, a fermentowany sok gruszkowy może hamować bakterie H. pylori odpowiedzialne za powstawanie wrzodów na żołądku.

Te soczyste owoce, spożywane regularnie dają nam mnóstwo dobroczynnego błonnika i rozpuszczalnych fenoli. Mogą działać niczym antidotum na podwyższony cukier we krwi, przy dietach wysokokalorycznych. W miarę postępów w badaniach ich właściwości stają się coraz szersze. Jak wynika z testów przeprowadzonych na Uniwersytecie Minnesota, gruszki mogą chronić i obniżać ryzyko udaru mózgu. Gruszki, podobnie jak inne produkty bogate we flawonoidy, wiąże się również ze skutecznym zmniejszaniem ryzyka przedwczesnej śmierci z powodu choroby wieńcowej serca i innych chorób sercowo-naczyniowych.

Pozostaje jedynie zajadać je jak najczęściej, a możliwości ich przyrządzenia są przeogromne i super smaczne!