Owoce wielkości jabłka pełne nasion bogatych w składniki przeciwdziałające starzeniu się i poprawiające stan układu krwionośnego. Można jeść pestki, bądź odwirować sok od pestek, a picie 1/4 szklanki takiego soku dziennie skutecznie poprawia stan naszych naczyń krwionośnych dzięki znacznemu zmniejszeniu utleniania się cholesterolu.

 Bogactwo składników granatów sprawia, że warto je jeść. Antocyjany, zawarte w nich w znacznej ilości – przeciwdziałają wolnym rodnikom, chroniąc przed nowotworami chorobami serca, ponadto wzmacniając naczynia włosowate pomagają zwalczać żylaki i hemoroidy. Błonnik w obu postaciach rozpuszczalnej i nierozpuszczalnej wspaniale reguluje układ pokarmowy, zapobiega zaparciom, obniża cholesterol i zapewniając uczucie sytości pomaga w odchudzaniu. Katechiny – fitosubstancje, również są nieodzowne w zwalczaniu wolnych rodników i chronią przed infekcjami a kwas elaginowy współpracują z innymi przeciwutleniaczami i chroni komórki przed toksynami ze środowiska. Pierwiastkami w jakie granaty są bogate są przede wszystkim mangan – dla zdrowych kości i zębów oraz potas, który w jednym owocu granatu znajduje się w ilości ponad 10% dziennego zapotrzebowania.

Kilka sposobów na spożywanie tych zdrowych owoców:

  • melasa (gęsty, skoncentrowany sok) z granatów idealnie zastąpi ocet winny w sosach do sałatek;
  • nasiona z granatu wraz z pokrojonymi w kostkę cytrusami i sosem z melasy i oliwy z oliwek idealnie dopełnią dania rybne i drobiowe z grilla;
  • sok lub melasa z owocu granatu doda nowego wymiaru sosom np. barebecue;
  • posmarowane melasą z granatów plastry czerwonej cebuli posypane odrobiną brązowego cukru i zapieczone będą ciekawym dodatkiem do wielu dań.