Dziabnij Zdrowo

Dziabnij zdrowo poleca… Cukiniowe pancakes

Na weekendowe leniwe śniadanie lub smakowity podwieczorek, nie ma jak małe co nieco na słodko. To propozycja Dziabnij zdrowo na cudne i zdrowe cukiniowe pancakes z dodatkiem kakao i ziaren kakaowca!  Składniki na cukiniowe pancakes : 2 łyżki mąki jaglanej cukinia łyżka kakao łyżka kruszonych ziaren kakaowca 1/4 szklanki mleka jajko stewia Wykonanie: Cukinie zetrzeć na średnich oczkach (nie trzeba obierać ze skórki). Dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać. Smażyć

Babeczki bounty – poleca Dziabnij zdrowo

Na sam widok smakołyku takiego jak, babeczki bounty na śliwkowo-czekoladowym spodzie pomysłu Kasi z Dziabnij zdrowo, aż ślinka cieknie. To bez wątpieniu deser grzechu warty 🙂 Kremowe nadzienie kokosowe oraz słodko, kwaskowato śliwkowy i gorzki za sprawą kakao spód, dają nieziemskie połączenie smakowe.  Składniki: masa kokosowa 100 g wiórek kokosowych 3 białka jaj szczypta soli łyżka stewii łyżeczka mąki kokosowej 30g odżywki białkowej (najlepiej waniliowa lub kokosowa) spód 5 suszonych śliwek 3

Dziabnij zdrowo poleca… Waniliowo-czekoladowy „sernik” bez sera z jabłkami

Ten waniliowo-czekoladowy „sernik” bez sera z jabłkami to  istny rarytas na jesienną chandrę. Jeżeli czujesz, że potrzebujesz małego pozytywnego doładowania – koniecznie wypróbuj ten przepis. Delikatny i słodki, a przy tym zdrowy. Jabłka można zastąpić gruszką.  masa czekoladowa: 80 g łyżek mąki kokosowej 10 g ciasteczkowej odżywki białkowej (*można pominąć) czubata łyżka kakao jajko 1/2 szklanki mleka bez laktozy stewia jabłko Wszystkie składniki oprócz jabłka razem wymieszać. W razie potrzeby dolewać

Dziabnij zdrowo poleca… Pieczona owsianka czekoladowo-sezamowa z kakaowcem

Pieczona owsianka czekoladowo-sezamowa z kakaowcem to cudny sposób na pożywne małe co nieco. Nuta słodyczy banana, posmak orzechowy za sprawą dodatku mąki sezamowej i kakao – dobra energia gwarantowana!      Składniki: 40 g płatków owsianych bezglutenowych 15 g mąki sezamowej łyżeczka kakao łyżka ziaren kakaowca banan jajko Wykonanie: Wszystkie składniki razem mieszamy i pieczemy w 180 stopniach ok.30 minut. Do pieczenia użyłam kokilki.

Dziabnij zdrowo poleca… Cytrynowe muffiny z malinami, żurawiną & bazylią

Te proste muffiny to doskonały sposób na zdrową przekąskę lub deser. Słodko – kwaskowe z nutą bazylii dają niezwykłe doznania zmysłowe… Cytrynowe muffiny z malinami, żurawiną & bazylią z domowymi smarowidłami to niebo w gębie zaserwowane przez Kasię z Dziabnij Zdrowo 🙂   Składniki: 15 g mąki kokosowej 50 g mąki teff sok z 1/2 cytryny skórka z 1/2 cytryny jajko 1/2 szklanki mleka proszek do pieczenia stewia garść malin garść żurawiny

Dziabnij zdrowo poleca… Wegański sernik kokosowy na czekoladowo-pomarańczowym spodzie

Widząc takie desery jak Wegański sernik kokosowy na czekoladowo-pomarańczowym spodzie z jeżynami i polewą czekoladową, aż ślinka cieknie! Spoglądając na skład – jest jeszcze lepiej! Pyszota w zdrowej odsłonie.  Składniki: masa kokosowa: 200 ml mleczka kokosowego łyżka wiórek kokosowych łyżeczka mąki kokosowej (opcjonalnie) łyżeczka agaru stewia spód: 4 łyżki płatków owsianych (tutaj:bezglutenowe) łyżka rozpuszczonego oleju kokosowego łyżeczka kakao skórka z 1/2 pomarańczy łyżka syropu klonowego Wykonanie: Mleczko kokosowe gotować razem z agarem na

Dziabnij zdrowo poleca..Pieczona owsianka cytrynowo-kokosowa z cukinią&malinami

Jeżeli jeszcze nie próbowaliście pieczonej owsianki, najwyższy czas! Jest niczym przepyszny deser, a do tego pełna zaskakujących połączeń, które tworzą cudowną całość. Pieczona owsianka cytrynowo-kokosowa z cukinią & malinami z bezcukrowym kremem czekoladowo-orzechowym, to przepyszna propozycja z Bloga Dziabnij Zdrowo 🙂   Składniki: 40 g płatków owsianych 1/2 średniej cukinii łyżka maki kokosowej (można zastąpić owsianą, inną orzechową lub łyżką wiórek kokosowych) garść malin stewia jajko łyżka soku z cytryny skórka otarta z

Dziabnij zdrowo poleca…Czekoladowe ciasto z kaszy gryczanej ze śliwkami & migdałami

Ciacho, które z pewnością przypadnie do gustu wszystkim łasuchom, którzy lubią ciekawe połączenia smaków – czekoladowe ciasto z kaszy gryczanej ze śliwkami i migdałami… Składniki: 100 g kaszy gryczanej łyżka mąki gryczanej chlust mleka czubata łyżka kakao jajko stewia łyżka płatków migdałowych 5 śliwek łyżka rodzynek Wykonanie: Kaszę ugotować i poczekać aż ostygnie, następnie zmiskować. Jajko utrzeć razem z kakao i stewią. Dodać do kaszy i dokładnie wymieszać. Do masy

Dziabnij zdrowo poleca…Owsiane kluski drożdżowe z ciasteczkowym serkiem&malinami

 Drożdżowe ciasta należą do najzdrowszych, dlatego warto skusić się na jeszcze zdrowsza ich wersję z mąki owsianej i przyrządzić Owsiane kluski drożdżowe z ciasteczkowym serkiem oraz malinami. Składniki: 100 g mąki owsianej bezglutenowej łyżka mąki ziemniaczanej 25 g świeżych drożdży 1/2 szklanki mleka łyżeczka ksylitolu ulubione dodatki – serek, owoce, dżem   Wykonanie: Drożdże rozpuścić w delikatnie podgrzanym mleku, dodać cukier i odstawić do czasu aż zaczną ‚pracować’. Do miski wsypać mąki, dodać zaczyn drożdżowy

Dziabnij zdrowo poleca… Proteinowe batony „ciasteczkowe brownie” z migdałami

Propozycja na proteinowe batony, to praktyczna opcja dla aktywnych na zdrową przekąskę.   Składniki: (2 batony jak na zdj.) 1/2 puszki czerwonej fasoli banan łyżka kakao 2 łyżki poppingu z amarantusa 2 łyżki mąki kokosowej 20 g ciasteczkowej odżywki białkowej łyżka migdałów Wykonanie: Fasolę odsączyć i przepłukać wodą. Zmiksować razem z bananem na gładką masę. Dodać popping, mąkę, odżywkę i migdały. Masę dokładnie wymieszać i przełożyć do niewielkiego, podłużnego naczynka.

Dziabnij zdrowo poleca… Pomarańczowo-kokosowe ciastko jaglane z sernikowym nadzieniem rabarbarowo-miodowym

Ten smakowity deser z pewnością zasmakuje wszystkim miłośnikom serników i rabarbaru!  Pomarańczowo-kokosowe ciastko jaglane z sernikowym nadzieniem rabarbarowo-miodowym… Składniki: 45 g płatków jaglanych 2 łyżki mąki kokosowej jajko 1/4 szklanki soku z pomarańczy 1/3 szklanki mleka bezglutenowy proszek do pieczenia laska rabarbaru 125g serka homogenizowanego łyżka miodu Wykonanie: Płatki jaglane zalać płynem (sok pomarańczowy zmieszany z mlekiem). Dodać jajko, mąkę,proszek do pieczenia. Dokładnie wymieszać i odstawić na 5 minut. W

Dziabnij zdrowo poleca..truskawkowo-kokosowe tofu trufle różane z migdałami

Ten cudowny przepis na truskawkowo-kokosowe tofu trufle różane z migdałami z sosem kokosowo-czekoladowym, to wprost rozpływające się w ustach połączenie egzotycznego kokosu i truskawek okraszone czekoladą… Jesteśmy w niebie 🙂 Składniki: 180 g tofu naturalnego 3 łyżki mąki kokosowej garść truskawek 1/4 szklanki mleka migdałowego łyżeczka płatków migdałowych stewia/inny słodzik do smaku łyżka wody różanej łyżka wiórek kokosowych łyżeczka agaru   Wykonanie: Tofu zmiksować na gładką masę z truskawkami. Dodać mąkę, stewię,wodę

Dziabnij zdrowo poleca… Czekoladowe korzenne placki z kaszy jaglanej z bananem

Czekoladowe korzenne placki z kaszy jaglanej z bananem z dodatkiem jogurtu i rodzynek, są doskonałym pomysłem na smakowite śniadanie lub deser dla łasuchów 🙂 Składniki: 40 g kaszy jaglanej łyżeczka kakao 1/2 łyżeczki cynamonu 1/2 łyżeczki kardamonu szczypta gałki muszkatołowej szczypta kawy rozpuszczalnej szczypta imbiru jajko banan Wykonanie: Kaszę jaglaną ugotować do miękkości. Banana rozgnieść widelcem razem z kakao, kawą i przyprawami i roztrzepać z jajkiem. Tak powstałą masę dodać

Dziabnij zdrowo poleca…chałwowo-cynamonowe batoniki owsiane z daktylami i orzechami

Te smaczne i energetyczne batony z pewnością będą doskonałą przekąską gdy dopadnie nas mały głód. Składniki: 45 g płatków owsianych banan jajko 2 daktyle kilka orzechów włoskich pół łyżeczki cynamonu łyżeczka tahini Wykonanie: Banana rozgnieść widelcem. Dodać jajko i wymieszać. W osobnej misce wymieszać płatki, pokrojone daktyle, pokruszone orzechy cynamon i tahini. Masę bananową przelać do owsianej i dokładnie ze sobą połączyć. Spód małej blachy wyłożyć ciastem ( ja użyłam

Dziabnij zdrowo poleca… Owsiany pudding czekoladowo-kokosowy z truskawkami

Z serii „Ratuj się przed upałem.” Dziabnij zdrowo przedstawia owsiany pudding czekoladowo-kokosowy z truskawkami – korzystajmy z sezonu na te smakowite owoce ile się da! Składniki: szklanka mleka 50 g mąki owsianej (lub zmielonych płatków owsianych) 2 łyżki mąki kokosowej łyżeczka kakao stewia lub innych słodzik do smaku truskawki Wykonanie: W 1/3 szklanki mleka rozmieszać kakao razem z mąką kokosową i substancją słodzącą. Pozostałą ilość mleka wstawić w rondelku i

Dziabnij zdrowo poleca… Bezglutenowe nugatowe płatki śniadaniowe

Jeszcze nigdy nie znalazłam słodkich płatków, które spełniłyby moje oczekiwania. Słodkie kwadraciki, kuleczki do mleka – wszystko jest wypełnione po brzegi białym cukrem i sporą ilością tłuszczu, a w przypadku bezglutenowych – z dodatkiem niekoniecznie zdrowych mieszanek mąk. Przy wolnej chwili możecie więc bez większego problemu przygotować swoją wersję płatków, które znakomicie smakują z jogurtem , z mlekiem lub jako słodka przekąska (bo chyba każdy z nas miał epizod jedzenia podobnych prosto

Dziabnij zdrowo poleca… Zielono mi: sałatka wielowarzywna

Kilka dni temu analizując swoje menu zdałam sobie sprawę , że 80% moich posiłków jest na słodko! Co w takim przypadku powinnam zrobić, żeby dostarczyć sobie odpowiednią porcję warzyw dziennie?Sałatkę – najlepiej w wersji XXL. Mój ulubiony sezon trwa w najlepsze. Na targach możemy bez problemów znaleźć mnóstwo świeżych, kuszących, uśmiechających się do nas warzyw, z których możemy skomponować pełen witamin , kolorowy posiłek.  Sałatka wielowarzywna zielono mi – na powitanie

Dziabnij zdrowo poleca… Jagodowy serniczek z ricotty z kremem daktylowym

Sezon letnio wiosenny jest najlepszą porą , żeby robić serniczki. Moimi ulubionymi są zdecydowanie te z drobnymi, sezonowymi owocami. Ten został zrobiony z moich pierwszych w tym roku jagód i mogę śmiało stwierdzić , że był to najpyszniejszy i najbardziej delikatny serniczek śniadaniowy jaki jadłam. Rozpływające się w ustach jagody, wanilia, kremowy serek posmarowany niezwykle pysznym, czekoladowym naturalnie słodkim kremem z daktyli. Niebiański jagodowy serniczek z ricotty z kremem daktylowym na dzień dobry.

Dziabnij zdrowo poleca… Truskawkowo-kokosowe jaglane ricotta hotcakes z wanilią

Propozycja idealna na nadchodzący sezon truskawkowy! Dziabnij zdrowo poleca truskawkowo-kokosowe jaglane ricotta hotcakes z wanilią.. mmm…   Przepis: 100 g serka ricotta 2 łyżki mąki kokosowej 2 łyżki mąki jaglanej garść świeżych truskawek laska wanilii jajko 1/3 szklanki mleka stewia Wykonanie: Truskawki rozgnieść widelcem na „papkę”( kilka zostawić do posiekania) . Dodać ricottę, ziarenka z laski wanilii, stewię, jajko – wymieszać. Następnie dosypać mąki i dolać mleko do uzyskania konsystencji gęstszej niż śmietana.

Dzabnij zdrowo poleca.. chałwowe brownie cukiniowe z waniliowo-daktylowym nadzieniem sernikowym

Dzisiaj nieco grzeszymy, ale nadal zdrowo z blogiem Dziabnij zdrowo Przepis:  1/2 średniej wielkości cukinii 25g mąki jaglanej łyżka kakao łyżka stewii jajko proszek do pieczenia łyżka tahini (masła sezamowego) nadzienie: 130g twarożku sernikowego 2 daktyle 1/2 laski wanilii (ewentualnie aromat waniliowy) stewia/miód lub inny słodzik Wykonanie: Cukinie obrać i zetrzeć na tarce na średnich oczkach. Dodać jajko, kakao, stewię, mąkę, proszek do pieczenia i tahini. Dokładnie wymieszać. W osobnej miseczce