Trening jest efektywniejszy niż dieta, niestety, kobiety mają to do siebie, że zdecydowanie bardziej preferują nawet najbardziej restrykcyjne diety, niż wysiłek fizyczny…

Ograniczanie kaloryczności posiłków czy częste głodówki wcale nie są tak skuteczne jak po prostu regularne ćwiczenia! Diety i ograniczanie jedzenia zubożają organizm, który po raptem kilku dniach jest często wycieńczony, a to co znika to nie tłuszczyk tylko woda i mięśnie..

Dlaczego trening jest najlepszym sposobem na zgrabną sylwetkę?

Prawidłowa dieta jest bardzo ważna, ale nie chodzi tutaj o obniżanie wartości kalorycznych a o zdrowe i racjonalne odżywianie. Przy połączeniu takiej zbilansowanej diety wspomaganej przez regularny wysiłek fizyczny zdziałać można o wiele więcej.

Łącząc zbilansowaną dietę obejmującą wszystkie najważniejsze składniki odżywcze, której podstawą będą warzywa i owoce, chudy nabiał, mięso i ryby, a także zdrowe tłuszcze z regularnymi treningami aerobowymi i siłowymi można dużo łatwiej i przede wszystkim skutecznie schudnąć!

Pamiętaj, że przy ograniczeniu kalorii i diecie samej w sobie spalasz w pierwszej kolejności mięśnie, a im mniej ich posiadasz tym metabolizm staje się wolniejszy i spalasz dziennie mniej kalorii.

Stąd jak można łatwo się domyślić podczas treningów szczególnie siłowych nabierasz tkanki mięśniowej, która wykorzystuje więcej energii, przez co organizm działa sprawniej i przemiana materii jest szybsza.

Pamiętaj! Nie waż się tylko wykonuj pomiary! Mięśnie są cięższe od tłuszczyku, dlatego często osoba szczupła i wysportowana waży tyle co ta pulchniejsza.

Dodatkowym ważnym argumentem na to, że trening jest efektywniejszy, jest fakt, iż przy restrykcyjnej diecie masz obniżony nastrój, odczuwasz bóle głowy, jesteś ogólnie rozdrażniona. Aktywność fizyczna daje odmienne rezultaty! Jesteś pełna energii, poprawiasz sobie humor, a jak wiadomo wydzielane w ten sposób endorfiny najskuteczniej zwalczają stany depresyjne i chandrę.

Wybierz dobrze!

Pamiętaj, że trenować można wszędzie, a wybór rodzajów aktywności jest przeogromny, dlatego z pewnością znajdziesz coś co zacznie sprawiać Ci przyjemność! Bieganie, pływanie, jazda na rowerze, rolki, nordic-walking, intensywne marsze i spacery, skakanka, gimnastyka… Dla treningu siłowego warto wybrać się na siłownię, gdzie instruktor podpowie co i jak robić, by bezpiecznie i efektywnie trenować. Po uzyskaniu pewnych wskazówek można wiele rzeczy robić samemu w domu np. przy pomocy elastycznych gum, sztangielków (można zastąpić je butelkami z wodą). Wiadomo, nie każdy ma w sobie tyle mobilizacji by trenować regularnie stąd wypady na siłownie są skuteczniejsze, bo ktoś nas „pilnuje”, a przy braku chęci do wyjścia z domu.. warto „zwerbować” ze sobą koleżankę, siostrę czy mamę – nawzajem będziecie się mobilizować (sprawdzone i działa!).

Jak dużo trenować?

Nie ma jednej uniwersalnej wytycznej, ale jeżeli na rozmaity trening aerobowo-siłowy przeznaczysz 1,5 godzinki dwa trzy razy w tygodniu będzie to optymalna opcja. Ważne jest połączenie tych dwóch rodzajów wysiłku, gdyż wówczas efekty będą najlepsze. Ćwiczenia siłowe idealnie wzmacniają mięśnie i przyspieszają metabolizm, z kolei aerobowe wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej.

Trening jest efektywniejszy niż dieta, dlatego tylko połączenie ich daje najlepsze rezultaty!