Chcąc zachować zdrowie i zgrabną sylwetkę, warto zweryfikować dietetyczne mity, które psują efekty i nasze starania. Oto druga część:

Tłuszcze tuczą?

Podobnie jak nie należy wykluczać wszystkich węglowodanów, nigdy nie należy ograniczać całej kategorii tłuszczy. Jedzenie zdrowych tłuszczy jest jak najbardziej wskazane i często wbrew opinii, pomaga chudnąć! Zdrowe tłuszcze to na przykład awokado, które poza doskonale zbilansowaną dawką zdrowych tłuszczy jest również bardzo sycące. Podobnie z oliwą z oliwek, olejami tłoczonymi na zimno, tłustymi rybami itp. które spożywane w rozsądnych ilościach, niosą mnóstwo dobrodziejstw dla całego naszego organizmu.

Pomijanie posiłków pomaga schudnąć

Głodzenie się to nie najlepszy sposób na zgrabną sylwetkę. Głodni zjadamy nie do końca dobre dla nas produkty, nasze wybory żywieniowe są wówczas impulsywne i gwałtowne, przez co nie kontrolujemy ani ich składu ani ilości. O wiele zdrowiej jest jeść zdrowe i zbilansowane posiłki regularnie, pamiętając aby były bogate w błonnik, który syci na dłużej, zapobiegając atakom głodu.

Picie wody pomaga chudnąć

Nawodnienie organizmu to podstawowa kwestia dla naszego zdrowia, zrozumiałe jest również to, iż odpowiednia ilość płynów pomaga chudnąć. Jak się okazuje wielokrotnie mylimy pojęcie głodu z pragnieniem, dlatego warto przed posiłkiem – napić się, aby wykluczyć ten drobiazg. Nie zaleca się jednak popijania w trakcie posiłków, gdyż rozcieńczone enzymy trawienne utrudniają wchłanianie składników odżywczych, mogą również zaburzać cały proces trawienia.

Lepiej pić niż jeść warzywa

Popularne smoothie i rozmaite koktajle to jak najbardziej zdrowa opcja, jednak nie powinna być jedyną opcją spożywania warzyw. Nasze zdrowie, wymaga jedzenia ich w różnych formach, a nie tylko w postaci soku czy zmiksowanej papki. Sałaty z całych warzyw pomagają przyswoić liczne składniki odżywcze i błonnik. Miksowanie warzyw pomaga nam szczególnie wówczas, gdy nie przeżuwamy ich zbyt dokładnie – to swego rodzaju forma wstępnego trawienia. Warto uważać jednak również na przyrządzanie warzyw, gdyż wiele z nich podczas obróbki termicznej traci większość wartości odżywczych jak minerały i witaminy.

Trenując, możesz jeść ile chcesz

To pułapka, która często powoduje zupełny brak efektów. Zachowanie zdrowia to równowaga pomiędzy posiłkami i regularnymi ćwiczeniami – treningi nie mogą być wymówką do folgowania łakomstwu i objadania się w nadmiarze.