Wszędzie słyszymy sprzeczne informacje, dietetyczne mity i prawdy i ciężko nam już ocenić co tak naprawdę jest dla nas dobre. Oto kilka wątpliwości, które warto rozwiać, aby ułatwić sobie codzienne planowanie diety.

Jedzenie po 20 przyczynia się do przyrostu masy ciała?

Jedzenie wieczorami nie powinno wpływać niekorzystnie na naszą sylwetkę, o ile nie stanowi ono posiłku tuż przed ułożeniem się do snu. Optymalnie jest jeść obfity posiłek na 3-4 godziny przed snem. Jeżeli zatem kładziesz się koło 23 wieczór, godzina 20 to dobry czas na posiłek. Objadanie się na noc powoduje problemy trawienne, gdyż w nocy nasz metabolizm spowalnia. Jeżeli ta ilość czasu to dla Ciebie dużo, warto sięgnąć po zdrowe przekąski na dobry sen, które w niewielkiej ilości nasycą i pozwolą spokojnie zasnąć.

Czy małe i częste posiłki pomagają zwiększyć metabolizm?

Jedzenie niewielkich porcji może chwilowo zwiększać metabolizm, ale częste i ciągłe trawienie sprawia, że system trawienia staje się przepracowany, zużywając dużo energii. O ile spalanie energii nie jest złe, to nadmiar kolejnych porcji sprawia, że nasz organizm nie jest w stanie w pełni strawić i przyswoić składników odżywczych, przez co nie wykorzystujemy w pełni potencjału zjadanych posiłków.

Węglowodany to nasz wróg?

Wśród węglowodanów wyróżnić należy złożone, proste i błonnik. Ważne jest jedzenie ich najlepszych form, a nie wkładać ich do jednego worka określając jako”złe”. Unikanie glutenu – w przypadku alergii, jedzenie dobrych węglowodanów w postaci np. batatów,produktów pełnoziarnistych czy kasz itd. jest jak najbardziej wskazane i nie możemy o tym zapominać w codziennej diecie.

Im więcej tniemy kalorii tym szybciej chudniemy?

Podczas diety, naszym głównym celem staje się często cięcie kalorii, przez co oczekujemy szybszych efektów. Cięcie kalorii, staje się jednak swego rodzaju obsesją, a przyzwyczajenie ciała do funkcjonowania na mniejszej ilości kalorii sprawia, że waga wcale nie będzie spadała tak, jak tego oczekujemy. Warto zatem zadbać o swoje ciało inaczej, poprzez wzbogacenie diety w produkty błonnikowe, które w naturalny sposób usprawniają trawienie, przyspieszają metabolizm, oczyszczają i sprawiają, że chudniemy!

Czy dietetyczne produkty pomagają chudnąć?

Wiele diet naciska na spożycie”lekkich” produktów, które być może miewają niewiele kalorii, ale ubogie są w składniki odżywcze. Są często kwasotwórcze, a zakwaszony organizm ma utrudnione zadanie podczas zrzucania wagi. Dodatkowo produkty light (nawet te bez ulepszaczy) bywają mało satysfakcjonujące, przez co zjadamy ich więcej lub podjadamy między posiłkami, co ostatecznie sprawia, że zamiast chudnąć – tyjemy!