Czy regularny trening wystarczy, aby zrzucić zbędne kilogramy oraz zadbać o swoją sylwetkę? Jak sposób odżywiania wpływa na naszą formę? Oto kilka porad, które pokazują, że efektywność ćwiczeń często zależy od zawartości talerza.

 

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest właściwy dobór diety podczas treningów. Ćwiczenia na siłowni, bieganie czy inna forma aktywności wspomagana odpowiednio dobranymi posiłkami na pewno daje większą szansę na dotarcie do upragnionego celu. Niestety często bywa tak, że rozpoczynamy ćwiczenia, aby usprawiedliwić swoje złe nawyki żywieniowe. Wmawiamy sobie, że jak teraz zjemy coś wysokokalorycznego, a wieczorem pójdziemy pobiegać, to wszystko się wyrówna. Ale w rzeczywistości wcale to tak nie działa…
Niewłaściwa dieta negatywnie wpływa na organizm, który jest regularnie poddawany wysiłkowi. Powinniśmy zadbać o to, by nasz organizm otrzymywał wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które będą miały pozytywny wpływ na pracę podczas treningów i przyśpieszą postępy. Wpływa to również na nasze samopoczucie oraz może decydować o naszej motywacji do podejmowania kolejnych kroków.

Konsekwencje nieprawidłowej diety

Niekiedy dosyć łatwo możesz zauważyć, że twoje nawyki żywieniowe mogą mieć niewłaściwy wpływ na efektywność ćwiczeń. Treningi powinny sprawiać ci przyjemność i nie narażać na niemiłe konsekwencje. Jeśli podczas biegania czy innej formy aktywności czujesz się osłabiony, zastanów się czy w twojej diecie nie przeważają tłuszcze nasycone oraz cukry, które działają jako balast podczas treningów. Postaraj się włączyć do posiłków jak najwięcej węglowodanów, które są naturalnym ,,paliwem” podczas treningów.
Niewłaściwa dieta przyczynia się także do łapania częstych przeziębień i do braku odporności. Niedostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych – przede wszystkim witamin – powoduje częste przeziębienia. Aby temu zapobiec włącz do swojej diety więcej owoców (szczególnie cytrusów, które bogate są w witaminę C) oraz imbir, który ma działanie podobne do antybiotyku. Oprócz tego zadbaj o różnorodność produktów w swojej diecie, pamiętając o ich właściwościach.
Konsekwencją nieprawidłowej diety podczas treningów mogą być skurcze. Najczęstszą przyczyną bólu jest brak potasu w organizmie. To minerał, który jest odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie mięśni, dlatego musimy regularnie go uzupełniać (podczas treningu tracimy wiele pierwiastków). Zadbaj o to, by w twojej diecie pojawiły się banany, awokado, suszone owoce czy pomidory, które posiadają bardzo dużo potasu.
Częste i szybkie kontuzje także mogą być przyczyną stosowania nieodpowiedniej diety. Jeśli twój organizm nie otrzyma właściwej ilości materiałów (makro i mikroelementów), będzie mu się trudniej zregenerować. Powrót do zdrowia może być utrudniony także nieodpowiednią ilością białka w organizmie. W twojej diecie powinno znaleźć się więcej produktów, które zawierają witaminę A oraz C. Znajdziesz je w owocach, warzywach, jajach oraz w rybach i mleku.
Jedną z podstawowych konsekwencji niewłaściwie prowadzonej diety jest brak motywacji do dalszych działań. Jeśli podczas treningów nie zastosujesz odpowiednich nawyków żywieniowych, nie licz na szybkie i efektywne postępy.

Więcej informacji
Artykuł powstał we współpracy ze stroną http://spis.com.pl/ – portal poruszający tematykę diet i odchudzania.