Piękne włosy, to atrybut każdej kobiety i mężczyzn oczywiście również 😉 Jednak na codzień „torturujemy” je rozlicznymi zabiegami – farbowanie, suszenie, stylizacja, tony kosmetyków… Być może staramy się o nie dbać, ale same maseczki regeneracyjne nie wystarczą – konieczna jest odpowiednia dieta, która dostarczy kompletu witamin, minerałów i składników odżywczych niezbędnych dla piękna i zdrowia naszych włosów.

Jaka jest zatem dieta dla zdrowych włosów?

  • Jeżeli pragniesz mieć pełne połysku, mocne i gęstsze włosy – jedz probiotyki!

Stany zapalne, na które jesteśmy stale narażeni, osłabiają strukturę naszych kosmyków, czego rezultatem są cienkie, słabe i wypadające włosy. Jedząc produkty bogate w probiotyki – zdrowe kultury bakterii, możemy zyskać bardziej dynamiczny wzrost oraz piękny połysk. Badania na zwierzętach które zjadały duże ilości produktów bogatych w probiotyki wykazały, iż ich sierść była znacznie mocniejsza i błyszcząca w porównaniu do tych karmionych dietą ubogą w te cenne kultury. Zajadaj zatem jogurty z żywymi kulturami, kefiry aktywne czy zupę miso. Porcja jogurtu na śniadanie może okazać się lepsza dla Twoich włosów niż sterta kosmetyków!

  • Cierpisz z powodu wypadających włosów? Wprowadź do diety produkty bogate w witaminę D oraz żelazo!

Naukowcy z Uniwersytetu w Kairze wykazali, iż kobiety mające niedobory cennej witaminy D,  miały znacznie większe problemy z wypadaniem włosów, w porównaniu do tych, które miały jej pod dostatkiem. Aby zmniejszyć ryzyko wypadania włosów wzbogać dietę o ryby jak łosoś, tuńczyk czy sardynki, zajadaj mleko i produkty mleczne, ale szukaj szczególnie tych wzbogaconych w witaminę D.

Jeśli chodzi o żelazo, to nie chodzi o zwiększone jego spożycie, ale stałe dostarczanie go w diecie, aby nie doprowadzać do niedoborów. Naukowcy badając kobiety cierpiące na łysienie, wykazali, iż miały one aż 45% niedobór tego ważnego składnika, w porównaniu do kobiet o zdrowych włosach. Nasz organizm najlepiej wchłania żelazo z mięsa, dlatego problemy z wypadaniem włosów są dwukrotnie częściej spotykane u wegetarian. Poza mięsem wołowym, również kurczak czy indyk, mogą być dobrym źródłem żelaza. Dla tych, którzy nie jedzą mięsa najlepsza będzie fasola, soczewica czy tofu. Aby zyskać optymalne efekty, warto dbać o dietę regularnie, a rezultaty będą widoczne po kilku tygodniach a nawet miesiącach. Dlatego nie rezygnuj zbyt łatwo!

  • Marzysz o gęstych włosach? Zadbaj o dietę bogatą w zdrowe tłuszcze i przeciwutleniacze oraz białko!

 

 

 

Ostatnie badania sugerują, iż kombinacja kwasów tłuszczowych i przeciwutleniaczy w diecie, daje ogromne korzyści zdrowotne dla naszych włosów. Przebadana grupa kobiet, która zażywała suplementy bogate w te składniki niemal w 90% potwierdziła większą gęstość i grubość włosów. Naukowcy zatem potwierdzają, iż dieta bogata w kwasy omega 3 i 6, przeciwutleniacze oraz witaminy E,C oraz likopen przyczynia się do poprawy urody naszych kosmyków. Nie zapominaj zatem o dużej ilości warzyw i owoców oraz zdrowych tłuszczach w diecie!

Jeżeli jesz dużo białek, możesz zapobiegać wypadaniu włosów czy ich osłabieniu. Nie zapominaj o dużych ilościach chudego mięsa, jaj, nabiału czy orzechów jak np. migdały w codziennej diecie – zapewnisz sobie bowiem tym sposobem naprawdę piękne włosy!