Czy pamiętasz o ćwiczeniach rozciągających podczas każdego treningu? Jeżeli chcesz schudnąć – rób je koniecznie! Nie spalają one dużych pokładów kalorii, ale ogrywają bardzo ważną rolę w odchudzaniu! Rozciąganie pomaga schudnąć!

Korzyści jakie daje stretching

Nie trzeba go robić non stop, ale regularnie, wówczas odniesiemy wiele korzyści. Zaledwie kilka minut rozciągania każdego dnia, pomaga poprawić zakres ruchu w stawach, zmniejszyć ryzyko obrażeń w trakcie ćwiczeń i redukować stres.

Jakie ćwiczenia warto wykonywać? Wystarczą już proste rozciągania zaraz po przebudzeniu, co pomoże rozluźnić stawy i zacząć dzień od zdrowego ruchu. Jest wiele ćwiczeń rozciągających, które możesz robić pracując przy biurku. Doskonałe będą także zajęcia jogi lub tai chi, które pomogą nauczyć Cię prawidłowej techniki, schudnąć i poprawić zdrowie.

3 sposoby na utratę wagi poprzez ćwiczenia rozciągające

Nawet jeżeli rozciąganie nie spala wielu kalorii, krótkie sesje uelastyczniające, sprawią, że ciało działa sprawniej, a stawy poruszają się komfortowo. Takie działanie zdecydowanie zwiększa efektywność treningu i zmniejsza ryzyko kontuzji.

  • Załagodzony stres –  ćwiczenia na elastyczność pomagają poprawić przepływ krwi, ale nie w sposób który zwiększa poziom adrenaliny. Rozciąganie i ćwiczenia oddechowe poprawiają nastrój i obniżają stres. Jest to szczególnie przydatne dla osób, które walczą z kompulsywnym jedzeniem na tle emocjonalnym. Warto czasami spacer do lodówki zastąpić kilkoma minutami zdrowego rozciągania, które pomoże zjeść mniej, uspokoić się i schudnąć.
  • Polepszona termogeneza wynikająca z aktywności nie związanej z ćwiczeniami (NEAT) – Planowane treningi są niezwykle ważne, ale kalorie, które spalamy podczas codziennych, zwyczajowych czynności są równie ważne. Stretching jest zatem niezwykle istotny w codziennym funkcjonowaniu, gdyż ułatwia poruszanie się, poprawia działanie stawów i ogólne samopoczucie, a dodatkowo pozwala być aktywnym na dłużej. Innymi słowy poprzez regularne rozciąganie możemy więcej działać, spalać więcej i chudnąć.
  • Bardziej efektywne treningi – każda aktywność, którą podejmujemy dla utraty wagi, poprawienia sylwetki czy zwyczajnie dla zdrowia i przyjemności powinna być wykonywana w pełni. Za pomocą rozciągania pozwalamy naszemu ciału utrzymać najlepszą formę, co pozwala spalać więcej kalorii, zmniejszać bóle i zwiększać naszą wytrzymałość – co wspomaga dłuższe treningi.

Warto wykonywać ćwiczenia rozciągające jak najczęściej, pozwalają one bowiem lepiej trenować, być zdrowszym i zwiększać efekty odchudzania.