Ciemna czekolada słynie ze swojego zdrowego składu, uważana jest również za znacznie zdrowszą od mlecznej. Jednak jak się okazuje, wcale nie musi! Flawonole – związki roślinne będące jednym ze składników dla którego warto zajadać czekolady, okazują się być niejednokrotnie w podobnej ilości w obu rodzajach czekolad.

 

Zwiększona zawartość kakao w ciemnej czekoladzie, nie oznacza, iż mniej dobroczynnych flawonoli znajdziemy w mlecznej, a odsetek kakao na etykiecie nie wskazuje tego, ile tych poprawiających krążenie, w tym przepływ krwi do mózgu i pozostałych organów, związków znajdziemy w tabliczce ulubionej czekolady.

Techniki przetwarzania ziaren kakaowca, sprawiają bowiem, iż zmienna temperatura, wilgotność czy czas produkcji kakao, może znacząco wpływać na straty flawonoli. Podobnie później już podczas produkcji samej czekolady. Proces ten trwa od zebrania ziaren, aż do tabliczki czekolady w Twoich dłoniach, dlatego na tej długiej drodze i nienależytym traktowaniu ziaren, nawet z pozoru najzdrowsza czekolada może okazać się mało wartościowa w te cenne substancje roślinne. 

Warto zatem, uzupełniać dietę również innymi kakaowymi produktami, jak napój czy suplementy z ekstraktem kakao, a wybierając smakowitą czekoladę stawiać na te najlepszej jakości.