Ciekawostki Fiteria

Płaski brzuch – to jest do wykonania

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wzrost wagi ciała najszybciej widać na brzuchu i biodrach? Niestety, wystający brzuch to powód kompleksów wielu ludzi. Nie lubią go ani mężczyźni, ani kobiety. Co więc zrobić, żeby móc pochwalić się płaskim brzuchem i zachować go już na zawsze? Na wielu portalach czytamy, że w 7 dni, w 10 dni albo w 14 dni możesz zobaczyć „kaloryfer” na swoim brzuchu. Śmiem twierdzić, że to kompletne

Dieta a wysiłek fizyczny

Wiele osób, które marzą o uzyskaniu pięknej i zdrowej sylwetki, tkwi w błędnym przekonaniu. Ich zdaniem osiągnięcie świetnych rezultatów możliwe jest wyłącznie pod warunkiem znacznego zredukowania liczby przyswajanych każdego dnia kalorii. Efekt jest rozczarowujący. Niemożliwe do zrealizowania dietetyczne założenia i tak nie zostaną zrealizowane, jeszcze gorzej będzie jednak, jeżeli uda im się spełnić restrykcyjne wymogi. Organizm każdego z nas to bardzo wydajna maszyna, która potrzebuje paliwa. Im cięższą pracę wykonuje,

Jak wytrwać w dietetycznych postanowieniach?

Z badań CBOS wynika, że co roku postanowienia robi połowa Polaków. Najczęściej dotyczą one utraty wagi, zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Choć 86% Polaków jest przekonana, że zdoła zrealizować zamierzenia, badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych pokazują, że nawet 90% z nich kończy się niepowodzeniem. Niestety zdecydowana większość osób poddaje się już po trzech miesiącach. W czerwcu już raczej nie wracamy do tego, co planowaliśmy kilka miesięcy wcześniej. A szkoda. W

Jedz tłuszcze by schudnąć

Jak wykazują badania, jedzenie pokarmów, które zawierają zdrowe tłuszcze o określonej porze, może znacznie zwiększać nasz metabolizm, przez co chudniemy! Warunkiem jest określony limit czasu w którym kusimy się na coś tłustego. Warto zatem jest jeść tłuszcze by schudnąć? Nowe badania wykazały, iż osoby, które w określonych godzinach dniach spożywały tłuszcze, poprawiały swoje funkcje metaboliczne. Jest tutaj tylko jeden niuans – tłuste nie oznacza porcji pączków czy kiepskiej jakości pizzy. Muszą to

Czy rozciąganie pomaga schudnąć?

Czy pamiętasz o ćwiczeniach rozciągających podczas każdego treningu? Jeżeli chcesz schudnąć – rób je koniecznie! Nie spalają one dużych pokładów kalorii, ale ogrywają bardzo ważną rolę w odchudzaniu! Rozciąganie pomaga schudnąć! Korzyści jakie daje stretching Nie trzeba go robić non stop, ale regularnie, wówczas odniesiemy wiele korzyści. Zaledwie kilka minut rozciągania każdego dnia, pomaga poprawić zakres ruchu w stawach, zmniejszyć ryzyko obrażeń w trakcie ćwiczeń i redukować stres. Jakie ćwiczenia warto

Sposoby na poparzenia słoneczne

Rzeczą oczywistą jest, iż najlepszą i najbardziej popularnymi sposobami chroniącymi nas przed poparzeniami słonecznymi są kremy z filtrami, kapelusze, okulary przeciwsłoneczne i cień. Spędzając letni czas na świeżym powietrzu, mamy jednak jeszcze kilka alternatywnych rozwiązań, które być może również przypadną do gustu amatorom kąpieli słonecznych. Pamiętajcie jednak, że poniższe sposoby na poparzenia słoneczne nie są zamiennikami, a raczej dodatkową ochroną, która może przynieść dodatkowe korzyści w działaniach chroniących nas przed niebezpieczeństwem jakie

A na upalne dni – lody dla ochłody

Zjadając ten pyszny mrożony przysmak często mamy wyrzuty sumienia. Jest to jednak błąd! Lody są jednym z najmniej kalorycznych deserów. Mają masę zalet, ważne jest jednak aby chcąc zadbać o linię, wybierać te lżejsze tzn. nie z pełnego mleka typu premium, bądź sorbetowe lub szerbetowe (sok z mlekiem). Oto kilka plusów jakie dają lody: Mogą je jeść wszyscy, gdyż są lekkostrawne. Jedynym ale, jest fakt uczulenia na białko mleka krowiego

Czy kawa odwadnia?

Co rusz gdzieś słychać, albo o cudownych właściwościach wielu produktów, albo o odkryciu, które stawia pod znakiem zapytania dotychczasowe tezy. Tym razem obalamy mit na temat tego, że kawa odwadnia. Czy kawa odwadnia? Wbrew powszechnemu przekonaniu, poranna kawa, napój bez którego wielu z nas nie wyobraża sobie początku dnia nie wpływa na gospodarkę wodną w naszym organizmie jak przypuszczano. Aby dowieść słuszność tej tezy, przetestowano ten fakt na grupie 50

Czy pewne cechy charakteru mogą mieć wpływ na problemy ze schudnięciem?

Stosujesz wszelakie możliwe diety, starasz się ćwiczyć, jeść zdrowo i nic?! Zaczynasz w nieskończoność i zawsze odwlekasz moment rozpoczęcia diety czy ćwiczeń od jutra, od poniedziałku… Być może to Twoje cechy charakteru są odpowiedzialne za taki obrót spraw? Dietetycy stale powtarzają, że aby osiągnąć wymarzone efekty trzeba być sumiennym, cierpliwym i zorganizowanym.. Oto kilka cech nad którymi warto popracować, aby razem z nimi uzyskać wymarzoną figurę: Jesteś nerwowa? – ok

Niestrawność – jak jej zaradzić?

Nudności, wymioty, bóle brzucha wywołane nadmiarem gazów, zgaga to zaledwie kilka nieprzyjemności jakie niesie za sobą niestrawność. Uczucie dyskomfortu po jedzeniu i piciu może skutecznie utrudnić nam życie. Dolegliwości te nie spotykają jedynie kobiet w ciąży i osób przyjmujących niektóre leki, przytrafiają się każdemu i to z wielu przyczyn: stres, brak aktywności fizycznej, spożywanie tłustych potraw. Stosując się do kilu zasad można zmniejszyć ryzyko wystąpienia nieprzyjemnego problemu jakim jest niestrawność:

Jak uzyskać najwięcej witamin z żywności?

Każdy dbający o zdrową dietę chce, aby wynieść ze świeżych warzyw i owoców jak najwięcej witamin i innych składników odżywczych. Jak zatem kupować i przygotowywać produkty, aby najwięcej zyskać na ich wartości? Oto kilka porad i sposobów na to jak uzyskać najwięcej witamin z żywności: Warto kupować produkty hodowane w okolicy miejsca zamieszkania – najlepiej w lokalnych warzywniakach, to daje nam pewność że są one świeże i bogate w witaminy

Chcesz mieć zdrowe serce? – Wystarczy 10 minut ćwiczeń dwa razy w tygodniu!

Jak wykazują badania przeprowadzone przez Oxford University wystarczy 10 minut aktywności fizycznej dwa razy w tygodniu aby zmniejszyć ryzyko chorób serca czy powstawania skrzepów krwi u kobiet, a także obniżenie podatności na udar mózgu nawet o 20%! Ćwiczenia mogą być także łagodne jak spacery, jazda na rowerze czy drobne prace ogrodowe, ale wykonywane częściej! Energiczne ćwiczenia już w dawce 10 minut dwa razy w tygodniu mogą dopomóc kobietom w wieku

Masz w planach wyprawę turystyczną? Sprawdź o co powinieneś zadbać w pierwszej kolejności!

Każdy wysiłek fizyczny oraz wyprawa turystyczna wiąże się ze znaczną utratą energii. Aby nasz organizm mógł poprawienie funkcjonować konieczne jest szybkie uzupełnienie jej braków. Najlepiej poprzez pokarmy oraz płyny, które nie tylko zapełnią nasz żołądek, ale również dodadzą nam sił do uprawiania dalszej aktywności. Przeważnie wycieczki mają bowiem to w sobie, że wymagają od ich uczestników wytrwałości oraz wytrzymałości. Spożywane przez nas produkty powinny więc być bogate w różnego rodzaju

Zachcianki – jak walczyć z pokusą na coś słodkiego?

W zasadzie każdy nawet będąc na diecie – a może szczególnie wtedy – ma jakieś zachcianki. Mamy ochotę na coś słodkiego, słonego, konkretna potrawę. Jak walczyć z tą ogromną pokusą – zwłaszcza gdy pojawia się często. Jest kilka sposobów na zachcianki, ale wszystko w dużej mierze nisetety zależy od naszej silnej woli. Gdy dopada nas smak na coś słodkiego zbawienne okazują się herbaty, otóż wypijając kubek ciepłej pysznej herbaty ziołowej,

Czy wiesz, że nadmiar wody może zabić?

Czy wiesz, że nadmiar wody może zabić, enzymy trawienne człowieka są jedną z najbardziej żrących substancji w przyrodzie, a odsypianie weekendowe nie pomoże? Poznaj odpowiedzi na to dlaczego tak jest! Można zatruć się wodą! – i nie chodzi tu bynajmniej o jakąś skażoną. Gdy wypijamy jej zbyt dużą ilość, nadmiar wody może sprawić, że zapadniemy na hiponatremię czyli „zatrucie wodą” spowodowane nagłym wypłukaniem sodu z organizmu. Przypadki tej wyjątkowej sytuacji najczęściej mogą się

Wielkanocny koszyczek – ile kalorii mają świąteczne specjały?

Wielkanoc to bez wątpienia czas świętowania, wytchnienia, spotkań z rodziną, no i oczywiście jedzenia smakołyków. Nie da się ukryć, że wybór jest ogromny i ciężko nie skusić się na kawałek tradycyjnego mazurka czy porcji żurku z kiełbasą. Ile kalorii ma wielkanocny koszyczek i przysmaki ze świątecznego stołu? Wielkanocny koszyczek, to obfitość smakołyków z których najlżejsza i najzdrowsza jest rzeżucha. Za sprawą bogactwa witaminy C, żelaza czy magnezu jest określana mianem

Kupujemy plecak sportowy – na co zwrócić uwagę ?

Coraz więcej z nas wykonuje pracę przy komputerze, a jak wszyscy wiemy siedzący styl życia nie jest korzystny dla naszych organizmów. Co możemy zrobić, abyśmy żyli długo i szczęśliwie i w jak najlepszej kondycji? Przede wszystkim powinniśmy postawić na aktywnośc fizyczną! Mordercze treningi nie są dobrym rozwiązaniem jeżeli rozpoczynamy swoją przygodę ze sportem, gdyż w ten sposób możemy przyspożyć sobie więcej szkód aniżeli pożytku. Na początku dobrze jest postawić na

Sposoby na zdrowe przekąski!

Jeżeli często zdarza Ci się, że mimowolnie sięgasz po małe co nie co, zastanów się czym tak naprawdę się zaspakajasz? Słodycze, szybki baton z automatu, to niestety nie są zdrowe przekąski! Nie bądź zdziwiony, że po chwili znowu będziesz szukać! Wszystko to dlatego, że przekąski jak chipsy, precle, cukierki, ciasteczka, batony, to głównie wyrafinowane węglowodany, które po szybkim dostarczeniu energii, nagle tracą na sile sprawiając, że szukamy dalej… Jak zatem

Bądź fit poprzez dobre nawyki!

Jeżeli przeciągając się w łóżku zastanawiasz się, jak to jest być fit, jak niektórzy wstają bladym świtem i biegną z uśmiechem na twarzy na siłownię, a czując się świetnie osiągają systematycznie wszystkie swoje cele – poniższe wskazówki są właśnie dla Ciebie!  Jak się bowiem okazuje, fit ludzie nie spędzają 8 godzin na siłowni dziennie, a ich dieta nie opiera się jedynie na sałacie – mają swoje sposoby, nawyki, które ich „prowadzą”. Oto

Kilka rad na pełen energii dzień i spokojną noc

Jeżeli czujesz się z rana przemęczony i bez wigoru warto zmienić kilka drobiazgów a zapewnisz sobie pełen energii dzień i później spokojną noc. Aby czuć się dobrze cały dzień i zapewnić prawidłowe funkcjonowanie mózgu i całego organizmu – nie zapominaj o śniadaniu! Jeżeli nie masz apetytu zrób przepyszny koktajl np. zmiksuj banana z mlekiem, łyżką otrębów owsianych i odrobinką miodu. Jeśli chcesz być pełen energii utrzymuj stały poziom cukru we