Dlaczego dokładne przeżuwanie ułatwia odchudzanie, a przez odwodnienie zwalnia metabolizm? Albo też jak palenie wpływa na witaminę C? czy też dlaczego warto uważać na gorące dania? Te oraz inne ciekawostki dietetyczne:

Dokładnie przeżuwając jedzenie zwiększamy ilość składników odżywczych, które z niego wchłaniamy, dodatkowo pobudza to mózg do produkcji obniżającej apetyt serotoniny.

Prawie 95% przypadków nadwagi spowodowanych jest przejadaniem się i brakiem ruchu.

Odwodnienie nie tylko produkuje pragnienie, które mylimy z głodem, ale spowalnia również metabolizm; wypijając dostateczną ilość wody dziennie spalamy nawet 3 % kalorii więcej.

Jedno jajko kurze pokrywa prawie 60% dziennego zapotrzebowania na cholesterol.

Palacze powinni pamiętać, że jeden papieros niszczy od 25 do 100 mg witaminy C w naszym organizmie.

Pijąc mleko z zawartością syntetycznej witaminy D może pozbawiać organizm magnezu.

Najlepiej nie popijać podczas jedzenia – najlepiej pić pół godziny przed posiłkiem lub godzinkę po.

Amatorów gorących parzących usta dań ostrzegamy, gdyż poza parzeniem jamy ustnej, mogą powodować anemię, bóle kręgosłupa, miednicy i mięśni nóg.

Picie wody rano i wieczorem doskonale przepłukuje nasz układ pokarmowy.