Wybierając ulubione produkty ot choćby ketchup czy parówki, nie zastanawiamy się za wiele nad ich składem… Jak się okazuje – warto zgłębić etykiety i zacząć wybierać lepsze ich wersje, bo w końcu ketchup bez pomidora, czy parówka bez mięsa, to nie to czego szukamy w posiłku?!

Regularnie pijąc  Coca – Colę możemy stać się bezpłodni? – odpowiedzialny za to jest słodzik używany przez producenta, na szczęście ma zostać wycofany;

Soki popularnie określane jako te bez cukru, do końca takie nie są – nie zawierają sacharozy ale fruktozę, w ilościach nieraz dochodzących do 30% składu, jest ona trudniej przetwarzana przez organizm, a dodatkowo taka jej ilość sprawia, że sok taki staje się kalorycznie przybliżony do słodkiego gazowanego napoju, najlepiej jest zatem rozcieńczać je wodą;

W zasadzie każdy z nas lubi parówki, ale czy ich skład jest tak naprawdę znany? Większość spośród tych tańszych, zawiera niejednokrotnie mniej niż połowę mięsa; często jest to mięso oddzielane mechanicznie – masa mięsa, tłuszczu, ścięgien, szpiku kostnego, kości i skóry; pozostała część to woda, wypełniacze i przyprawy.. Najlepiej wybierać parówki czytając składy – im więcej mięsa tym lepiej np. Sokołów z szynki ma go 93%;

Ketchup bez pomidorów? – niestety w większości przypadków tak właśnie jest! – normy nie wskazują na ilość pomidorów wymaganych do ketchupu, najczęściej w składzie mamy koncentrat pomidorowy i to nieraz na 3 lub dalszej pozycji ! – dobrze jest zatem wybierać ketchupy z pomidorów, mimo że są droższe bądź te na bazie koncentratu gdy jest go minimum 60%;

Paluszki krabowe – przysmak wielu niestety bardzo rzadko zawiera w sobie krabie mięso; najczęściej jest to surimi czyli zmielone mięso ryb z dodatkiem stabilizatorów;