Dlaczego jedni mogą jeść ile chcą i nie tyją, a inni nie mogą schudnąć pomimo restrykcyjnej diety?  A może zastanawia Cię na co zwrócić uwagę podczas ważenia lub dlaczego warto jeść skorupki jaj? Te oraz inne ciekawostki…

Czy zastanawialiście się dlaczego jedni mogą zjeść wielkiego burgera, kawał pizzy, paczkę frytek, popić colą, podsumowując deserem i nie przytyć ani grama, z kolei inni żyjąc na sałatkach i wodzie i unikając słodyczy walczą by nie przybrać na wadze?

Według najnowszych badań winny jest tryb życia i brak ruchu; nie chodzi tu o treningi i wycieńczające ćwiczenia, ale o wszelką fizyczną aktywność jak stanie przy kuchence, gotowanie posiłków, wchodzenie po schodach czy spacer – będąc w takim ruchu cały dzień zwiększamy obroty metabolizmu nawet o 50%, ponadto gdy mamy więcej tkanki mięśniowej również szybciej spalamy kalorie – warto zatem stwarzać sobie sytuacje do ruchu na co dzień – zamiast windy schody, siedząc przy biurku uderzanie nogą o podłogę, zamiast dwa przystanki autobusem spacer – proste i działa;

Pączki są przysmakiem wielu osób, a największą popularność ma w tłusty czwartek; na co dzień jednak dobrze jest się zastanowić zanim wchłoniemy kolejnego – są smażone, pełne cukru i mąki i z dużą zawartością szkodliwych tłuszczy trans, są bardzo kaloryczne (jeden ma ok 200-300kcal) , sycą na krótko i najlepiej jeść je tylko w drodze wyjątku;

Stając na wadze dobrze jest pamiętać o kilku zasadach, aby wyniki były jak najbardziej miarodajne – waga powinna stać na twardym i równym podłożu, należy ważyć się zaraz po przebudzeniu, po skorzystaniu z toalety, a także najlepiej ważyć się nago 😉

Skorupki jaj to jedno z najlepszych źródeł wapnia! zawierają one ponadto cynk, żelazo, fosfor, fluor, siarkę, krzem i wiele innych, jest zatem idealna w leczeniu osteoporozy, wzmacnia tkankę kostną i usuwa z organizmu pierwiastki promieniotwórcze; jak z nich korzystać? otóż wystarczy zanurzyć je we wrzątku na pięć minut, dokładnie wysuszyć i zmielić na pyłek w młynku do kawy, w tej formie można dodawać je do kanapek, kasz, twarogów i wielu potraw.