Chrom jako pierwiastek śladowy niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu jest bardzo istotnym składnikiem naszej diety. Wzmacnia on działanie insuliny, pomagając trzustce w odpowiednim jej działaniu. Rola chromu w leczeniu i zapobieganiu cukrzycy jest zatem nieodzowna. Ważne jest by nie dopuszczać do niedoborów chromu, gdyż w jego braku najczęściej podjadamy słodycze, które to w zbyt dużych ilościach tuczą.

Chrom jest także wielkim wsparciem przy redukcji tkanki tłuszczowej, gdyż wpływa korzystnie na ich przemiany w naszym organizmie. Pomaga także w budowie mięśni, dlatego jest godny polecenia szczególnie dla osób na diecie bądź sportowców.

Pamiętać należy, iż chrom sam w sobie nie odchudza, stymuluje natomiast pracę narządów wewnętrznych pomagając tym samym w uzyskaniu i utrzymaniu zgrabnej sylwetki.

Często można znaleźć go w suplementach, a najlepiej gdy połączony jest z błonnikiem, który to ułatwia jego wchłanianie. Nie należy jednak podawać preparatów z chromem dzieciom, kobietom w ciąży i karmiącym.

Bogactwo chromu znaleźć można w:

  • drożdżach piwnych, wątróbce, kurzych udkach, pełnoziarnistych produktach zbożowych, grzybach, suszonych śliwkach, orzechach, kiełkach pszenicy, ziemniakach gotowanych w mundurkach, skorupiakach, świeżych warzywach i przyprawach np. w pieprzu.