Któż z nas nie miał do czynienia z bólem głowy – najróżniejszego rodzaju? Może to skutecznie uprzykrzyć nam każdy, nawet najpiękniejszy dzień.. Co zatem zrobić by sobie pomóc, nie musząc wciąż sięgać po specjały z aptecznej półki?

Odkryto, iż osoby cierpiące na migreny i inne bóle głowy mają obniżony poziom magnezu, dlatego też wa28rto spożywać pokarmy bogate w ten cenny składnik. Warto jeść zatem amarantus, awokado, dynię czy ryż. Nie zaleca się jednak jeść orzechów, co prawda bogatych w magnez jednak zawierających taninę, która to może migreny powodować.

Pomocna w walce z bólami głowy jest także ryboflawina, która podnosi poziom energii wspomagając metabolizm węglowodanów oraz bierze udział w produkcji czerwonych krwinek. Cierpiący na bóle głowy często odczuwają brak sił, brak energii stąd ryboflawina bywa bardzo pomocna. Można ją znaleźć w drobiu, kwinoi czy pieczarkach.

Badania potwierdzają też, iż osoby cierpiące na bóle głowy mają też obniżony poziom serotoniny w mózgu, dlatego warto jeść pokarmy bogate w tryptofan, a znaleźć go można w produktach bogatych w węglowodany złożone. Zdarza się, że przy okazji bólów głowy zdarzają się nudności dlatego warto jest spożywać imbir – łagodzi on objawy niedyspozycji żołądka.

W bólach głowy zdecydowanie pomagają regularne posiłki – utrzymują właściwy poziom cukru we krwi. Dobrze jest także pić dużo wody, herbat ziołowych , napojów – unikając tych z kofeiną. Najlepiej jeść produkty jak najmniej przetworzone lub mrożonki – czytaj etykiety!. Dbać należy o regularna aktywność fizyczną najlepiej na świeżym powietrzu – przynajmniej 5 razy w tygodniu po pół godzinki. Ważne jest także umieć wypoczywać, gdyż bóle głowy często spowodowane są stresem, przepracowaniem i brakiem dobrego odpoczynku.