Trener Kacper Zmarzliński: Jak poprawić kondycję fizyczną?

Wychodzisz rano z domu, patrzysz na zegarek i okazuje się, że masz 2 minuty aby zdążyć na autobus do pracy. Z niezadowoleniem bierzesz „tyłek w troki” i pędzisz w kierunku przystanku i co dalej…? Optymistyczna wersja: udaje Ci się zdążyć i zasiadasz zadowolony wygodnie na miejscu w autobusie, albo mniej optymistyczna wersja: nie udaje Ci się zdążyć ponieważ podczas biegu zatrzymałeś się 5 razy bo nie miałeś siły. Hmm, w którym miejscu chciałbyć być? Na siedzeniu w autobusie, czy na kolanach 100 metrów przed przystankiem? Wiem, część z Was do pracy jeździ samochodem, ale pomyślcie sobie co by było gdyby, np. samochód się zepsół…

Słowami wstępu chciałem uświadomić Wam jak ważna jest dobra kondycja fizyczna. Poprawia samopoczucie, daje większe możliwości, a przede wszystkim poprawia nasze zdrowie.

Zatem jak poprawić kondycję fizyczną?

Na poprawę kondycji fizycznej składa się wiele czynników, które musimy dobrać do własnego stanu fizycznego. Skupię się na tych z Was, którzy potrzebują „kopniaka w tyłek”, aby postawić swój pierwszy krok do poprawy kondycji. Od razu chcę podkreślić, że nie ma czegoś takiego jak: nie mam czasu…, nie mam siły…, jest zimno na polu… itd. wystarczy tylko ruszyć z miejsca i zabrać się do roboty! Nie musicie diametralnie zmieniać swojego życia i się katować, wystarczy raz na jakiś czas (najlepiej 4-5 razy w tygodniu) wyjść na spacer, obrać sobie dystans do przebycia i postarać się równym, szybkim tempem go zaliczyć. Następnym krokiem jest dodanie kilku prostych ćwiczeń, które wzmocnią Wasze ciało. Są to pajacyki, skakanie na skakance, pompki, wykroki i squaty. Ćwiczenia te należy wykonywać systematycznie, dla przykładu: w poniedziałek zrób w 2 seriach 20 pajacyków, 20 pompek i 20 wykroków: we wtorek zrób w 2 seriach 40 przeskoków na skakance, 20 pompek i 30 squatów. Cały trening zajmie Wam kilka minut. Systematycznie trenując poprawicie swoją kondycję niewiarygodnie szybko. Aby wytrwać równowaga psychiczna i fizyczna musi znaleźć wspólny tor. Nic nie motywuje lepiej jak widok własnych postępów. Dacie radę, z pewnością robiliście w życiu gorsze rzeczy.

Jedyny skutek uboczny jaki możecie napotkać podczas procesu poprawy kondycji fizycznej to uzależnienie od aktywności! Hmm… straszne:/ Pociesze Was jednak – z własnego doświadczenia wiem, że da się z tym żyć 🙂

Trzymam za Was kciuki i z niecierpliwością czekam na Wasze relacje z „pola bitwy”. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie tematu artykułu lub chcecie się podzielić swoimi doświadczeniami to najlepszym miejscem gdzie możecie się wyrazić jest komentrarz  pod wpisem.

2017-11-11T18:51:18+00:00