Białko jako niezbędny składnik naszej diety jest niezwykle istotnym elementem wspomagającym dochodzenie do idealnej sylwetki! Oto kilka powodów dla których warto nie pomijać go w diecie:

  1. Proteiny sycą i pomagają zjeść mniej kalorii. Na początku swojej drogi do idealnej sylwetki, jest niezwykle ważne aby jeść białko, gdyż pozwala czuć się pełnym na dłużej, a za sprawą wolniejszego trawienia tego składnika jesteśmy dłużej syci i mamy więcej energii. Nie musimy podjadać a oszczędność kalorii, jaką dzięki temu zyskamy, może już kilka dni przynieść widoczne efekty.
  2. Pozwalają utrzymać właściwy poziom cukru we krwi. Wiele z nas ma czasami takie chwile, w których przez nagłe obniżenie poziomu cukru, podejmujemy zdecydowanie zbyt pochopne decyzje żywieniowe, których niestety później żałujemy.. No bo w końcu „to ciastko tak patrzy na mnie!”, ostatni pączek – przecież nie wyrzucę i tak dalej.. Jedząc bogate w białko posiłki, sprawiamy, że węglowodany są wchłaniane z przewodu pokarmowego do krwi powolniej, a dzięki temu nie musimy martwić się o nagłe napady „głodu”.
  3. Białka potrzebują więcej naszej energii, aby mogły zostać strawione. Energia jaką nasz organizm musi wykorzystać na ten proces wymaga, jest znacznie wyższa niż w przypadku tłuszczy czy węglowodanów, zatem jedząc białko spalamy więcej kalorii!
  4. Proteiny są paliwem do spalania tłuszczu. Być może jest to zaskakujące, ale jak dowodzą badania naukowe, nasz organizm nie potrafi efektywnie spalać tłuszczu jeśli nie ma wsparcia energetycznego z węglowodanów i białek! Jeżeli tracimy wagę, nasz organizm nie traci jedynie tłuszczu ale i mięśnie – niestety. Ważne jest zatem aby dostarczać białka w diecie. To za jego sprawą podczas zrzucania kilogramów mamy ułatwione zadanie w spalaniu tłuszczy, a jednocześnie pomagamy sobie zachować masę mięśniową.
  5. Białka stymulują wzrost i regenerację mięśni! Intensywny wysiłek jakim bez wątpienia są treningi, sprawia, że mamy większe zapotrzebowanie na ten cenny składnik. Doskonałym sposobem na doskonały wzrost i rozwój mięśni, jest spożywanie białka szczególnie po treningu, gdy mięśnie są wyjątkowo wrażliwe na składniki odżywcze, których potrzebują.

Spożywanie białka jest ważne, ale jego nadmiar nie jest wskazany! Pamiętać należy o tym aby zachować zdrowy rozsądek. Zbyt duże ilości białka mogą bowiem przyczynić się do wzrostu masy, a przy dłuższym jego „nadużywaniu” możemy nadmiernie obciążyć nerki.

Dieta przeciętnego człowieka powinna zawierać mniej więcej 20% białka w codziennej diecie.