Twierdzenia, iż wszystko co białe jest złe, są nieco na wyrost. Białe pieczywo, mąki, makarony, ryż, które są mocno przetworzone i płowe – nie są dla nas najlepsze szczególnie przy odchudzaniu, ale nie są również super złe, gdyż często stanowią element diety lekkostrawnej.  Poza jednak tą grupą jest mnóstwo produktów naprawdę super zdrowych, pełnowartościowych i jednocześnie śnieżnobiałych! 

Białe kalafiory, cebulka, grzyby, ziemniaki, brukiew, rzodkiew, pietruszka, seler, czosnek to moc składników odżywczych w każdym względzie! Ten element palety warzywnych barw, jest niezwykle istotny, a bogactwo zawartych w białych warzywach witamin i minerałów jak potas, magnez, czy błonnik, poza licznymi walorami smakowymi, daje nam naprawdę wiele zdrowia. Przyrządzając kolejnym razem smakowitą sałatkę, zupę, dodatek do obiadu czy kanapki, nie zapomnij dodać nieco bieli w postaci smakowitych warzyw w tym odcieniu, a z pewnością bardzo na tym skorzystasz.

Nie sposób zapomnieć również o bieli serów czy mleka i jego innych przetworów, które stanowią cudowne źródło wapnia i białka. Nie służą one jednak osobom cierpiącym na nietolerancję laktozy, dlatego warto je wymieniać na przetwory sojowe czy na bazie mleka migdałowego czy kokosowego .

Warto wystrzegać się jednak bieli cukru i słodzików oraz soli, których często nadużywamy, a które stanowią realne zagrożenie dla naszego zdrowia.