Batony białkowe, musli itp. można znaleźć wszędzie. Uznajemy je najczęściej jako dobry wybór żywieniowy, niestety nie do końca tak jest.

Pełne bakalii, suszonych owoców, orzechów, z dodatkiem masła orzechowego, białka i wielu innych smakołyków, batony białkowe, mogą być niezwykłą mieszanką wartości, ale czy zawsze?  Warto zwrócić uwagę również na  zawarte w mnich często duże ilości cukrów czy tłuszczy nasyconych.

Podstawowym pytaniem podczas wyboru tego typu przekąsek jest to, czy są naprawdę zdrowe.

Zawartość tłuszczy nasyconych czyni je wątpliwie zdrowymi, zwłaszcza jeśli ich zawartość przekracza gram. Ważne jest także aby ich kaloryczność nie przekraczała 10-15 %.

Producenci prześcigają się w ciekawych dodatkach i połączeniach, które mają zachęcić – orzechy nerkowca, morele, kokos, migdały, czekolada, masło orzechowe – w wszystko to pełne antyoksydantów i błonnika. Warto szukać produktów, które są pozbawione tłuszczy trans. Bywa jednak, że nadmierna zawartość składników odżywczych jak minerały czy witaminy w którymi napakowane są batony, przekraczają znacząco dzienne zalecane ich spożycie., a do tego bywają one sztucznie wzbogacane w te dobroczynne składniki.

Orzechy powinny być kluczowym składnikiem naszych przekąsek, gdyż są idealnie złożone.

Orzechy są niezwykle zdrowe i pożywne, a przy tym naturalnie, bez sztucznego dodatku, pozwalają zaspokoić liczne zapotrzebowania organizmu w składniki odżywcze.