Baton wysokobiałkowy to doskonały sposób na połączenie pełnowartościowej przekąski i doładowania energetycznego w jednej niewielkiej porcji.

Składniki :

  • 150 gram płatków owsianych
  • 2 łyżki miodu
  • 30 gram kakao
  • 2 porcje odżywki białkowej
  • 50 ml chudego mleka, bądź mleka sojowego
  • ulubione bakalie (dodałem orzechy nerkowca i daktyle)

Sposób przygotowania:

  • Wszystkie składniki wsypujemy do miski i dokładnie ze sobą mieszamy by miód, odżywka białkowa i mleko odpowiednio przykleiły do siebie całą resztę (bakalie należy pokroić na mniejsze kawałki by nie odklejały się od batonów).
  • Wymieszaną całość równo rozprowadzamy  do foremki na ciasto i odkładamy do lodówki na 3 do 4 godzin.
  • Najlepiej batony zrobić wieczorem i zostawić na noc w lodówce.Następnie pokroić je na równe części i są gotowe do spożycia :-).
  • Batony nadają się na  przekąskę w pracy, czy po treningu, idealny zamiennik posiłku kiedy jesteśmy ciągle w ruchu i nie mamy czasu by siąść i coś zjeść, polecam również jako coś słodkiego do kawy :-).