Jeżeli dopada Cię chandra lub zwyczajnie nie masz motywacji do działania nie załąmuj rąk! Poznaj 5 prostych i zaskakująco skutecznych sposobów na poprawę nastroju!

Wyjdź na zewnątrz

Już 20 minut spaceru na świeżym powietrzu jest sprawdzonym sposobem na poprawę nastroju. Po pierwsze zażyjesz nie tylko powietrza, ale witaminy D, a słońce i ruch są niezastąpioną metodą poprawy humoru. Spędzając czas na zewnątrz polepszasz nastrój, poprawiasz pamięć i ogólną pracę mózgu. Jesteśmy stworzeni do życia wśród natury, dlatego pomimo przyciągającej mocy telewizyjnych ekranów, warto czasami wyrwać się z domu i pracy, i po prostu pobyć wśród przyrody – ukoi to ciało i duszę. Czas na powietrzu = szczęście i kropka 🙂

Spróbuj czegoś nowego

Ludzie, którzy stale uczą się nowych rzeczy są szczęśliwsi, w porównaniu do tych, nie zmieniających nic. Naukowcy, wykazali już dawno, jak korzystny wpływ na nasze zdolności motoryczne, pamięć czy dobre samopoczucie mają nowe doświadczenia, zdolności i pasje. Być może ciągłe poszukiwanie strefy komfortu, schronienia, sprawia, że zaczynamy odczuwać lęk i nie czujemy się aż tak szczęśliwi. Większość z nas rozwijając swoje talenty, jakiekolwiek by nie były sprawia, że czujemy się bardziej kompetentni,  szczęśliwsi. Podobny efekt daje stała nauka nowych rzeczy. Kto z nas nie słyszał słynnego powiedzenia Gandhiego „Żyj jakbyś jutro miał umrzeć. Ucz się jakbyś miał żyć wieczność.” lub też słów Descartesa „Myślę, więc jestem” chociaż można by też powiedzieć „Uczę się więc jestem” 🙂

Napij się odrobinę

Jak się okazuje drink lub dwa naprawdę czynią nas szczęśliwszymi. Wierzcie lub nie, ale udowodniono naukowo, iż umiarkowanie pijące osoby są szczęśliwsze niż abstynenci lub Ci, którzy nadużywają alkoholu. Pijąc od czasu do czasu niewielką ilość alkoholu możemy poczuć się bardziej zrelaksowani i szczęśliwsi, niż Ci którzy się powstrzymują. Wykazano, iż najniższy procent osób chorych na depresje jest właśnie w grupie pijących umiarkowanie. Nie są to może wyczerpujące badania póki co, niemniej nadmierne używanie alkoholu zaburza funkcjonowanie mózgu, czas reakcji czy pamięć, ale wypicie drinka lub dwóch może pomóc. Pijmy, ale z umiarem, a poczujemy się szczęśliwsi i uzyskamy pewne pozytywne korzyści.

 Trochę poleniuchuj

Istnieje różnica pomiędzy tym co pilne, a tym co ważne. Wciąż wszyscy jesteśmy „zajęci”, i zapominamy o tym, że nie o ten ciągły pęd w życiu chodzi. Cóż, często jeżeli nie jesteś zajęty, postrzegany jesteś jako leniwy – to nie prawda! Można być zajętym, ale jednocześnie trzeba znaleźć czas na okresowe przerwy nawet w pękającym w szwach harmonogramie. Spójrz na siebie z boku i pomyśl, że to nie jest w porządku, że stale musisz pracować, robić wszystko! Daj sobie czasami chwilę wytchnienia i rób wtedy to co lubisz, nie to co musisz, bo wypada czy „trzeba”. Będziesz o wiele szczęśliwszy, poczujesz się lepiej, a to co „musisz” wykonasz znacznie efektywniej i szybciej.

Spraw sobie coś niebieskiego

Niebieski to koler idealny na poprawę nastroju, uspokaja i uszczęśliwia. Pomaluj ścianę na niebiesko, ubierz niebieską bluzkę lub kup ładny niebieski portfel. Jeżeli masz możliwość udaj się na plaże i podziwiaj fale, jeżeli jest piękna pogoda, pojedź na łąkę i leżąc w trawie delektuj się błękitem nieba – niebieski relaksuje, a także wyostrza zmysły. Gdy mózg jest szczęśliwszy, wówczas i cały Ty dostajesz pozytywnej energii. Postaw na niebieski!