Będąc zapracowanym nie chcesz tracić nawet sekundy cennego czasu niepotrzebnie. Niestety nasz organizm, aby móc podołać szalonemu tempu w jakim żyjemy potrzebuje energii. Jeżeli myślisz, że możesz funkcjonować niczym robot, jedząc byle co i nieregularnie – jesteś w błędzie! Już nawet jedna mała, ale zdrowa przekąska w ciągu zabieganego dnia, pomoże poprawić koncentrację, i wspomoże lepsze rezultaty Twojej pracy! Przestaw się na zdrową dietę!

Oto lista 12 rzeczy, na które z pewnością znajdziesz czas, a dzięki nim utrzymasz zdrowie i siły w każdy aktywny dzień. Tych zaledwie kilkanaście prostych zmian, pozwala wyrównać różnice w poziomach energii w ciągu dnia, a Ty poczujesz się dużo lepiej !

  1. Pamiętaj o śniadaniu – jeżeli rano, ostatnią rzeczą o której myślisz to śniadanie – zmień to! Omijanie śniadania prowadzi do wzrostu ryzyka otyłości i cukrzycy, a do tego wpływa na zły nastrój. Jest mnóstwo możliwości na zjedzenie szybkich, prostych i dodających energii śniadań, które przyrządzisz na codzień, nawet w najbardziej zabiegany poranek.
  2. Bądź wygodny – jeżeli nie masz czasu na zakupy – zamawiaj je przez internet – oszczędzisz mnóstwo czasu, gdy zakupy przyniosą Ci wprost do domu! Wystarczy w wolnej chwili wybrać produkty i zamówić! Jeżeli jesteś w pracy, zamów coś zdrowego – również dostaniesz porcję energii „pod nos” bez specjalnego wysiłku.
  3. Przygotuj się wcześniej – zdrowa dieta, wcale nie jest tak uciążliwa i trudna w organizacji jak się wydaje. Proste posiłki czy przekąski możesz przygotować nawet na kilka dni wcześniej! Sprawdzą się tutaj pojemniki, które możesz wkładać do lodówki i każdego dnia mieć przygotowaną porcję w zasięgu ręki.
  4. Poszukaj w automacie zdrowych przekąsek – Ok, z pospiechu nie zdążyłeś wziąć/zrobić śniadania, ale spokojnie – nawet w automatach można znaleźć coś zdrowego – baton muesli, rodzynki czy orzeszki bez soli!
  5. Nie jedz i pracuj jednocześnie! Wielozadaniowość w tym wypadku może przynieść kilka dodatkowych centymetrów w talii! Zamiast jeść nad klawiaturą, odejdź od stanowiska pracy i zjedz posiłek tak, aby skupić się tylko na nim. Najlepiej jest wziąć posiłek i wyjść np. na ławkę w parku, zjadając posiłek na świeżym powietrzu. Milsze doświadczenia spowodowane posiłkiem, orzeźwią Cię i dodadzą energii do pracy.
  6. Spotykaj się i jedz – jeżeli masz możliwość umówienia się np. z klientami lub kontrahentami na lunchu – zrób to. Podobnie można robić spotkania teamu! Jedząc w towarzystwie – posilasz się i w miłej atmosferze wspólnie działacie!
  7. Pamiętaj o nawadnianiu – woda to nieodzowny element naszej diety. Pamiętaj by pić jak najwięcej, wówczas zachowasz zdrowie i odpowiednie nawodnienie ciała.
  8. W restauracji wybieraj zdrowe posiłki – jedzenie jest konieczne każdemu, dlatego jeżeli korzystasz z jedzenia w restauracjach czy fast foodach wybieraj jak najzdrowsze pozycje w menu. Z pewnością pytając o takie możliwości uzyskasz wiele ciekawych propozycji dań, dzięki czemu zjesz zdrowo w ciągu zabieganego dnia.
  9. Ustal codziennie rodzinny posiłek. Np. wieczorna kolacja, może zostać tym stałym punktem dnia, w którym wspólnie jecie zdrowy posiłek. Może to być spotkanie z przyjaciółmi, ale ważne by odbywało się regularnie i opierało o zdrowy posiłek – zyskacie na nim wszyscy!
  10. Kupuj mądrze – idąc do sklepu, kieruj się listą, stworzoną wcześniej – kupuj warzywa, owoce, nabiał, wędliny, drób czy jaja, ale omijaj półki z przetworzonymi produktami, pełnymi konserwantów i dodatków niewiadomego pochodzenia. Pamiętaj jesteś tym co jesz!
  11. Stawiaj na jakość – robiąc zakupy staraj się wybierać najlepszej jakości produkty. Czytaj etykiety, unikaj nadmiaru cukrów i pustych kalorii. Postaraj się wybierać tak, aby produkty były najbogatsze w składniki odżywcze, to sprawi, że Twoje ciało zyska paliwo najlepszej jakości, a Ty będziesz czuł się i funkcjonował dużo lepiej!
  12. Ogranicz alkohol – daj sobie spokój z drinkami z każdej okazji – to najlepszy sposób na dodawanie zbędnych kalorii do diety. Raz na jakiś czas odrobina nie zaszkodzi, ważne jest jednak aby pić z umiarem, uzupełniając dietę we wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Dbaj o umysł i ciało poprzez dietę, a zyskasz lepszą wydajność, mnóstwo energii i cudowny nastrój. Unikniesz także wizyt u lekarza i wielu chorób!